دولت با تحمیل برجام به اقتصاد کشور ضربه زد

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس گفت: بی برنامگی دولت باعث شده تا مشکلات اقتصادی صدچندان شود و مدیران دولت روحانی نمی توانند مسائل موجود در اقتصاد را حل کنند.

محمدحسین یادگاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره سهم‌خواهی جناح‌های سیاسی از دولت گفت: دولت با اصلاح‌طلبان و راست‌های از کار افتاده که همان اعضای حزب کارگزارن هستند برای تصدی‌گری وزارتخانه‌های مختلف به مذاکره نشست.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان پس از فتنه 88 به پایان دوره خود رسیده بودند اما با آمدن روحانی توانستند دوباره به عرصه سیاسی بازگردند. آنها خود را حامی بزرگ روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های 92 و 96 می‌دانستند و امتیازهای بزرگی از دولت برای به دست آوردن وزارت‌خانه‌های مهم گرفتند.

به گفته مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس؛ براساس توافق بین اصلاح‌طلبان و روحانی، وارتخانه‌هایی مانند آموزش‌وپرورش و ارشاد دوباره در اختیار جناح اصلاحات قرار گرفت. اصلاح‌طلبان فعالیت‌هایی در دانشگاه‌ها و حوزه بهداشت و درمان انجام دادند که نتایج مثبتی نداشت.

یادگاری با بیان اینکه کابینه روحانی از ابتدا بی‌برنامه و سردرگم عمل می‌کرد ادامه داد: متأسفانه ترکیب وزرای دولت یازدهم و دوازدهم به خواست جناح‌های سیاسی تقسیم‌بندی شد. هیچ وزیری مانند آخوندی به حوزه مسکن ضربه وارد نکرد. وی از روز نخست، مسکن مهر را به سخره گرفت و اعلام کرد قصد اجرای طرحی تحت عنوان ساخت مسکن اجتماعی را دارد. نه تنها هیچ گامی در این زمینه برداشته نشد بلکه باعث افزایش قیمت مسکن شد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس درباره توقف طرح مسکن مهر از سوی دولت اظهار کرد: دولت اگر برنامه‌ای برای بهبود وضعیت مردم داشت دستور توقف مسکن مهر را صادر نمی‌کرد که افراد کم بضاعت از داشتن مسکن که حق اولیه آنهاست محروم شوند. بی‌برنامگی دولت باعث شده تا مشکلات اقتصادی صد چندان شود.

وی همچنین به دستاورد ایران از برجام که نتیجه دیپلماسی مورد نظر دولت روحانی است، اشاره کرد و گفت: دولت در 6 سال فعالیت خود قصد ارتباط و مذاکره با آمریکا داشت و در نهایت با معطل نگه داشتن ظرفیت کشور برای مذاکرات، توانست برجام را به جامعه و نظام تحمیل کند.

یادگاری با ذکر این نکته که دولت برای حل مشکلات کشور بجای روی آوردن به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا به راه‌حل‌های سیاسی بسنده کرد، افزود: دولت نتوانست از طریق رابطه با آمریکا مشکلات کشور را حل کند و در واقع فریب خورد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: روحانی در حالی اختیارات رئیس قوه مجریه را زیر سوال می‌برد که سال‌هاست در مناصب حکومتی کشور فعالیت می‌کند و به اختیارات این جایگاه واقف بوده است و با این وجود وارد کارزار انتخابات شد.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب وارد میدان می‌شوند و برای حل مسائل موجود در بودجه‌ریزی، دستور می‌دهند تا دولت هرچه زودتر دست به کار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008577

وب گردی

وب گردی