راهکارهای استارتاپی حوزه انرژی معرفی شد

ستاد توسعه فناوری های حوزه انرژی در راستای اجرای برنامه ملی آینده نگاری و ارتباط آن با اکوسیستم استارتاپی،مسائل و راهکارهای استارتاپی در موضوعات استراتژیک معرفی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستاد توسعه فناوری های حوزه انرژی در راستای اجرای برنامه ملی آینده نگاری و ارتباط آن با اکوسیستم استارتاپی،مسائل و راهکارهای استارتاپی در موضوعات استراتژیک معرفی شد.

با توجه به این موضوع که انرژی بسترساز تمام فعالیت های اقتصادی و تجاری جوامع مدرن است نمی توان به بحث توسعه پایدار پرداخت و از برنامه ریزی در این حوزه چشم پوشی کرد،در همین راستا تجربیات جهانی شرکت های استارتاپی و راهکارهای آنها در حوزه انرژی بررسی و معرفی شد.

وابستگی شدید تولید انرژی در ایران به سوخت های فسیلی به همراه بازده پایین و آلایندگی آن و لزوم تولید و توزیع انرژی با هزینه و بهره وری مناسب در مناطق دوردست و محروم از جمله چالش ها و فرصت های حوزه انرژی است .

همچنین لزوم ارائه راه حل های نوآورانه در جهت پاسخگویی به تغییرات اقلیمی و چالش های آن،جهت بهینه سازی مصرف انرژی در بخش های خانگی،صنعتی و حمل و نقل و بهره گیری موثر از جمع آوری و تحلیل کلان داده ها به منظور مدیریت و برنامه ریزی بهینه حوزه انرژی از دیگر چالش ها یا فرصت های مطرح در حوزه انرژی است که باید به آن پرداخته شود.

در محوروابستگی شدید تولید انرژی در ایران به سوخت های فسیلی به همراه بازده پایین و آلایندگی آن راهکارهایی از جمله توسعه و بهینه سازی شیوه های جایگزین تولید انرژی،برقی سازی ، استفاده از فرآورده های جانبی در تولید انرژی همچون آب گرم استخراج شده همراه نفت،استفاده از فناوری های تولید همزمان برق،سرما و حرارت در نیروگاه های حرارتی، استحصال گاز کربنیک و تولید انواع کودهای شیمیایی و گوگرد مطرح شده است.

همچنین در موضوع لزوم افزایش بهره وری و ایجاد تنوع در منابع و مکان های تولید و توزیع انرژی نیز راهکارهای مختلفی مطرح است که استفاده از فناوری تحلیل کلان داده‌ها وهوش مصنوعی برای مدیریت هوشمند شبکه توزیع، ایجاد شبکه تولید و ذخیره سازی در خانه های دارای موقعیت تولید انرژی پاک و توسعه فناوری های تولید انرژی از منابع تجدید پذیر از جمله آن ها است .

تولید و فروش مستقیم انرژی در سطح محله، ایجاد شبکه تولید و ذخیره سازی در خانه های دارای موقعیت تولید انرژی پاک و نصب و نگهداری فناوری های ریز شبکه های تولید خورشیدی و بادی محلی نیز از جمله راهکارهای استارتاپی در موضوع لزوم تولید و توزیع انرژی با هزینه و بهره وری مناسب در مناطق دوردست و محروم است .

انتهای پیام/

کد خبر: 1008580

وب گردی

وب گردی