ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی یک موضوع فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری و نوآوری است/ دانشگاه آزاد در ورزش بانوان پیشرو و اثرگذار است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: با توجه اهمیت ورزش جوانان در کشور، این دانشگاه به دنبال تأثیرگذاری فرهنگی در این حوزه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اولین جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است و در کل کشور حضور فعال دارد به طوری که در 523 نقطه از کشور دارای واحد، مرکز یا آموزشکده سما و 703 مدرسه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکانات زیرساختی خوبی در حوزه ورزش است، اظهار داشت: اگر از امکانات و پتانسیل این دانشگاه درست استفاده شود، می‌تواند در ارتقای ورزش کشور بسیار مؤثر باشد.

دکتر طهرانچی با تأکید بر لزوم توجه به ورزش جوانان کشور، خاطرنشان کرد: این مسئله بسیار حائز اهمیت است و دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تأثیرگذاری فرهنگی در این حوزه است. این دانشگاه 37درصد از بار آموزش عالی کشور را برعهده دارد و سالانه حدود 300 هزار نفر وارد این دانشگاه می شوندکه از این تعداد حدود 157هزار از میان جوانان 18ساله هستند. از این رو اگر از جوانب مختلف به ورزش عمومی، قهرمانی و حرفه‌ای توجه و جریان‌سازی سالم اتفاق بیفتد، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحصیل یک میلیون و 100 هزار دانشجو و 100هزار دانش‌آموز در این دانشگاه، اظهار داشت: این دانشگاه با این پتانسیل، می‌تواند جریان استعدادیابی را ساماندهی کرده و در این زمینه موفق عمل کند.

وی افزود: در صورت ایجاد ارتباط خوب بین حوزه پزشکی و ورزشی دانشگاه، می‌توانیم به صورت مؤثر مسائل دانشی ورزش را در کنار مسائل اجتماعی آن حل کنیم. تاکنون بین تربیت بدنی علمی و ورزش عمومی، قهرمانی و حرفه‌ای ارتباطی برقرار نبوده است که این رویه باید اصلاح شود.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش بانوان پیشرو و اثرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: تیم‌های ورزشی بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در 8 لیگ رسمی کشور شرکت کرده و با کسب موفقیت‌های درخشان، از مؤثرترین تیم‌های این دانشگاه بوده‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل‌های زیادی برای اثرگذاری در جامعه دارد. از این پتانسیل‌ها می‌شود برای فرهنگ‌سازی حوزه ورزش استفاده کرد. شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی با یک نگاه فراسازمانی به مسائل ورزش، تشکیل شده تا برنامه‌های این حوزه برای اثرگذاری بیشتر تبیین شود.

دکتر طهرانچی با اشاره به طرح پایش آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: 80هزار پایان‌نامه سالانه در این دانشگاه انجام می‌شود که رقم قابل توجهی است. در طرح پایش آزاد با احصاء نظام موضوعات مختلف، چالش‌های کشور شناسایی شده تا پایان‌نامه‌ها و رساله‌های این دانشگاه با استفاده از نظام موضوعات در حل چالش‌های کشور کمک کنند. یکی از نظام موضوعات اصلی، علوم مهندسی و ورزش است که این طرح از مهرماه امسال اجرایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه ورزش در این دانشگاه یک موضوع فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری و نوآوری است، خاطرنشان کرد: شورای عالی ورزش فراتر از یک شورا، به دنبال جهت‌دهی به ورزش دانشگاه است تا این حوزه بتواند باعث ارتقای ورزش در کشور شود و به صورت مستقیم اثرگذار باشد، چرا که اگر ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی جدی و درست هدایت شود، می‌تواند معضلات ورزشی کشور را حل کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی بزرگ‌ترین صندوق پژوهش و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این صندوق با یک سرمایه اولیه و با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، از استارت‌آپ‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان حمایت خواهد کرد که در این زمینه استارت‌آپ‌های ورزشی جای خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008588

وب گردی

وب گردی