ویتامین D موجب افزایش عمر مبتلایان به سرطان

محققان می گویند مصرف ویتامین D به مدت حداقل 3 سال، می تواند موجب افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پژوهش های جدید نشان می دهند ویتامین D علاوه بر تاثیر بر روی پروسه جذب کلسیم و رشد استخوان ها، می تواند در کاهش تاثیر سرطان بر روی مبتلایات نیز موثر باشد. این یافته ها در نشست سالانه انجمن انکولوژی بالینی آمریکا تایید و بررسی شده اند.

تارک هایکال، پزشک و استاد دانشگاه میشیگان و سرپرست تیم تحقیقاتی مرکز پزشکی هارلی دراینباره می گوید:"تاثیرات قابل توجه ویتامین D بر روی مبتلایان به سرطان ثابت شده است؛ اما متاسفانه این ویتامین نمی تواند سرطان را به طور کامل درمان کند."

محققان بررسی هایی را بر روی 79000 بیمار مبتلا به سرطان در مطالعات متعدد انجام داده و این پژوهش ها نتایج جالبی را به همراه داشتند؛ هایکل و تیم او طی این تحقیقات بر روی برخی از این بیماران به صورت رندوم، درمان ویتامین D را انجام داده و به مدت 3 سال آن ها را با این ویتامین تغذیه کردند.

هایکال می گوید:" تفاوت آمار مرگ و میر در بین بیمارانی که که ویتامین D مصرف کرده بودند و آن دسته که این کار را انجام نداده بودند کاملا مشهود و مشخص است."

علی رغم این که تاثیر ویتامین D بر روی بهبود شرایط مبتلایان به سرطان اثبات شده، هایکال در مورد مصرف بی رویه این ویتامین به وسیله بیماران هشدار داده و می گوید هنوز به طور دقیق مشخص نشده تا چه اندازه می توان آن را مصرف نمود. وی همچنین به این موضوع اشاره دارد که دلیل تاثیر این ویتامین بر روی سرطان به طور کامل مشخص نشده و باید دراینباره محتاطانه عمل کرد.

هایکال دراینباره ادامه می دهد:" هنوز سوالات و ابهامات بسیاری وجود دارد که برای یافتن پاسخشان نیازمند تحقیقات بیشتری هستیم. تمام چیزی که در حال حاضر می توان گفت این است که برای دیدن هرگونه تاثیری حداقل به سه سال مصرف ویتامین D احتیاج داریم."

این نتایج می توانند برای آینده وضعیت علم درمان سرطان بسیار کلیدی باشند و به طور کل دکتر هایکال مایل است پزشکان و متخصصین بیشتری را ببیند که برای بیمارانشان قرص ویتامین D تجویز می کنند. هایکال تاکید میکند:" ما می دانیم ویتامین D می تواند حداکثر تاثیر و حداقل عوارض جانبی را با خود به همراه بیاورد؛ پس بهتر است توجه بیشتری به آن شود و پزشکان آن را در مقادیر قابل قبول برای بیمارانشان تجویز کنند."

باید دید تحقیقات دراین باره به چه صورت پیش می رود و تیم تحقیقاتی هایکال اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع را چه موقع منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008597

وب گردی

وب گردی