شهید چمران یک الگوی بزرگ بسیجی است

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران  گفت: شهید چمران جمع اضداد و یک الگوی بزرگ بسیجی بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی چمران در آیین ملی بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی شهید مصطفی چمران که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: شهید چمران یک نظامی و دانشمند نبود بلکه یک بزرگمرد در تاریخ بود.

وی ادامه داد: شهید چمران جمع اضداد بود؛ دانشمندی که در عین فرمانده عالی بودن، یک عارف بود، شهید چمران یک الگوی بزرگ بسیجی است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهید چمران یک عارف و مدیر بود و هر کجای دنیا می‌رفت سازمان و تشکیلاتی درست می‌کرد و با کمک نیروهای مردمی فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌داد. او یک سیاستمدار بود و پیش بینی خود از فروپاشی کمونیسم را همان روزهای اول انقلاب بیان کرد که بعد از شهادتش سخنانش در این زمینه چاپ و‌ منتشر شد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به نامه و خطابه‌ای که شهید چمران در بدو ورود به لبنان نوشته بود، گفت: شهید چمران در در این نامه که در بدو ورود به لبنان از آمریکا و‌ مصر وارد می‌شود خطاب به مردم این کشور از ایستادگی در مقابل اسرائیل می گوید و تاکید دارد که آمده تا به اسرائیل بفهماند در تاریخ روسیاه‌اش خواهد کرد و در هر کجایی که امکان یابد با گلوله‌ای به اسرائیل پاسخ می دهد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب یادآور شد: شیعیان حسین در آن برهه زمانی مقاومت لبنان را پایه‌‌گذاری و در سال ۱۳۴۹ دانه‌های مقاومت اسلامی را بنا کردند و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این مقاومت را قوت بخشیدند و نتایج آن‌ را امروز به صورت مقاومت حزب‌الله می‌بینیم.

وی در پایان تصریح کرد: در دوره مسئولیت سردار سلامی با توجه به اینکه وی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علم و صنعت بوده و از نخبگان دانشگاهی است. انتظار داریم بسیج اساتید بیش از سایر قشرهای بسیج شکوفایی و رشد داشته باشند.

انتهای پیام /


ادامه دارد...

کد خبر: 1008612

وب گردی

وب گردی