جاذبه امپراتوری‌های غرب، شهید چمران را مرعوب نکرد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جاذبه امپراتوری‌های غرب، شهید چمران را مرعوب نکرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار حسین سلامی در مراسم آیین ملی بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی شهید مصطفی چمران که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: روز بسیج اساتید که با یکی از اسطوره‌های اسلام شهید چمران مقارن است را گرامی می‌داریم.
وی ادامه داد: کسی نمی‌تواند از شکوه این شخصیت تجلیل کند، شاید در توصیف این شخصیت که وی را انسانی آسمانی می ساخت می‌توان گفت که هرگز جاذبه امپراتوری‌های غرب، او را مرغوب نکرد، او عالمی بود که از دانشگاه به میدان جهاد هجرت کرد و طیف گسترده شخصیت وی یک عظمت بی کرانه ساخت، لطف‌های روحی چمران از یک سو او را مظهری از عاطفه ساخته بود.
فرمانده سپاه پاسداران افزود: چمران یک شخصیت مستحکم مقابل کفار بود بنابراین ترکیب هنر علم اندیشه و روح جهاد از او یک انسانی جاودانه برای تمامی عالمان ساخته بود.
سلامی گفت: هیچ وقت زمان قادر نیست بر چهره او غبار بنشاند امروز از این چهره تجلیل می‌کنیم که این شخصیت جاودانی است.
وی اضافه کرد: امروز جغرافیای ذهن‌ها به جای جغرافیای سرزمین‌ها
و بزرگی ملت است، قلمرو اندیشه وسعت بزرگی هرکسی است،
طول و عرض جغرافیایی به معنای عظمت یک کشور نیست اما ملت‌ها برای رشید شدن به منابع هویت پایدار نیاز دارند.
فرمانده سپاه پاسداران گفت: ایران قبل از انقلاب، یک کشور افسرده در عالم بود اما به شکر خداوند بعداز انقلاب به عنوان یک کشور قدرتمند شناخته شده است، وقتی که رهبری به این مملکت اضافه شد ما معنا گرفتیم و رشد کردیم، آمریکا در توصیف ضعفشان گفته‌اند که فقدان یک رهبری روحانی باعث ضعفشان است.
سلامی بیان کرد: ترامپ شاخص‌های موجود آمریکا را برباد می‌دهد و فاقد روح و اندیشه است، امروز آنچه که قدرت را تفسیر می کند مکتب اوست.
وی ادامه داد: شهدا امروز جزو مکتب ما هستند چون جزو منابع اصلی کشور به شمار می‌روند، امروز ما آرایش جنگی دشمنان را می‌بینم بنابراین درک ما از قدرت عینی و ذهنی نیست، امروز شما استادان جزو سازندگان علم کشور هستید و باید در قله‌های علم حرکت کنید.
سردار سلامی گفت: امروز دیگر مرزهای جغرافیایی تعیین کننده بزرگی یک کشور نیست، بلکه وسعت هر کشوری به وسعت تفکر، اندیشه و دانش مردان و زنان آن بستگی دارد و فرهنگ، دانش، اخلاق، اندیشه و مهم‌تر از آن، آزادی اندیشه و تفکر و استقلال فرهنگ، نشانگر عظمت یک جامعه است. امروز شما نمادها و مظاهر تفکر نوین جامعه ما و پرچمداران اندیشه هستید. کشور ما با شما بزرگ می‌شود و ارتفاع می‌یابد، معتبر، امن و پیشرفته می‌شود و انشاالله جایگاه تمدنی خود را در عصر جدید باز می‌یابد.
وی افزود: موقعیتی که شما در آن قرار دارید برای آینده ایران بسیار حساس است و آینده از آن شماست.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیش از رنسانس، از قرن هفتم تا سیزدهم میلادی، ایران مهد تمدن بشری و کانون فرهنگ، ادب و صنعت بوده است و نهضت صنعتی اروپا، مدیون دانش مهد اسلام است.
وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم به برکت انقلابمان عصر طلایی سرزمین خود را به رهبری رهبر حکیم خود و به برکت اندیشه‌های افق آفرین رهبرمان احیا کنیم.
وی با اشاره به برخی دستاوردهای دانشمندان ایرانی همچون بوعلی سینا و خوارزمی به پیشبرد علم جهانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی آمد تا احیاگر عصر طلایی دوباره باشد و مسلمانان را از برده‌داری عصر مدرن دور سازد.
وی با اشاره به صف آرایی دشمنان در برابر پیام عدالت، آزادی، اخلاق، معنویت و ارزش های الهی انقلاب، گفت: در این چهل سال برای احیای عزت اسلام با تمام دشمنان انقلاب جنگیده‌ایم. آن‌ها نمی خواستند این مفاهیم به مصداق تبدیل شود و ما می‌خواهیم این مفاهیم به مصداق واقعی خود مبدل شوند. ما جنگ های بزرگی را پشت سر گذاشتیم اما پیش رفتیم و به دستاوردهای بزرگی دست یافتیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دستیابی فرزندان ایران اسلامی به فناوری ماهواره و موشک گفت: ما در جنگ پیش رفتیم در حالی که در تحریم جهانی بودیم ولی امروز خودمان پالایشگاه و نیروگاه و هواپیما و رادار می‌سازیم و اورانیوم غنی می‌کنیم، چرخه هسته‌ای داریم و در نانو پیش می رویم و هیچ کس نمی‌تواند ما را متوقف کند. این محصول تلألو خورشید ولایت بر این سرزمین است.
فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: وقتی فرمانده نیروی هوافضای سپاه بودم رهبر انقلاب فرمودند موشک‌ها باید دقیق باشد؛ وقتی از دقت ۳۰ متری یک موشک گزارش دادم گفتند این هم زیاد است و ما پیش رفتیم تا به دقت ۱۰۰ درصد رسیدیم. این افق ها گشوده شد و جوانان ما این مسیر را پیمودند.
وی افزود: امروز ما یک قدرت بزرگ و شکست ناپذیریم چون همه سناریوها را طی کردیم. با همه توان خود، فشار حداکثری به تمام ارکان قدرت و نه فقط یک جزء آن، را طی کردیم و شما می بینید که دشمن در حوزه ‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، روانی، فعالیت رسانه‌ای و فضای مجازی و تمام اجزا، ارکان جهاد خود را ایجاد کرده‌اند. ما توانسته‌ایم با اقتدار، فضای عملیاتی دشمن را بشکنیم و این کار بزرگی است.

وی افزود: امروز ایران مانند گذشته نیست بنابراین هرچه دشمنان هزینه می‌کنند بیشتر ضرر می کنند آمریکا قادر نیست به انتخاب‌های درست دست بزند.

سلامی افزود: آمریکا قرار بود در عراق یک سیاست مطلوب ایجاد کنند امروز نظام سیاسی عراق را می‌بینید که از منطق انقلاب حمایت می کند نه استکبار. خاورمیانه برای آمریکا شب است چون همیشه شکست خورده‌اند. ما خشک شدن نظام آمریکا را می‌بینیم امروز آمریکا در سوریه سرگردان است. مگر سعود رژیم‌ها در خاورمیانه در دستور کارشان نبود چرا نتوانستند در جنگ غنی های عالم آنقدر ضعف داشته باشند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یمن چگونه توانسته در مقابل این استکبارها بایستد شکوه قدرت آمریکا کجاست؟ اینها به وضوح دیده‌اند شکست خورده‌اند، آمریکا نتوانسته ملت ایران را تحریک کند، درود به شرف و بزرگی ملت ایران که سیاست‌های دشمنان را دفع می‌کند.

وی بیان کرد: به نخست وزیر ژاپن نگاه کنید، من یاد دیدار نخست وزیر شوروی با امام میوفتم که ما نشان داده‌ایم در منطق سیاسی موفق بوده‌ایم، ما همه سرنشینان یک سفینه‌ایم و دارای منطق و شعور بالایی هستیم باید در مقابل دشمنان به هم بپیوندیم، دشمن می‌خواهد در مذاکره ما را تسلیم کند ما در مقاومت اثر تحریم را از بین می بریم.

سلامی گفت: ما بر تجربه متکی هستیم ما دشمنان را در تفکر می‌شناسیم، ما امروز ضربدری روی دشمنان کشیده‌ایم، دشمن منطق قدرت را ندارد، ما به پیروزی نزدیکم و به شکر خدا پیروز خواهیم شد.

وی افزود: ما هیچ نگرانی از دشمن نداریم چراکه همیشه علیه ما توطعه کردند، شکست خوردند، شما دانشجویان و استادان می توانید ماهواره بسازید چراکه هیچ چیز برای شما مانع نیست.
سلامی یادآورشد: دشمنان از ما خسته شده‌اند و در از درون پوک هستند، امروز آمریکا در حال نابودی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1008614

وب گردی

وب گردی