پاک سازی محله های شوش، مولوی و هرندی تا شعاع 26 کیلومتری

رئیس پلیس پایتخت، از جمع آوری و ساماندهی ۲۳ هزار معتاد متجاهر طی عملیات‌های مکرر نیروی انتظامی طی ۱۳۹ روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، سردار حسین رحیمی ، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همایش مشارکت‌های مردمی که در حوزه اعتیاد برگزار شدگفت: نیروی انتظامی از ۱۳۹ روز گذشته اقدام به پاک سازی مناطق شوش، هرندی، مولوی و دروازه غار کرده است.

وی افزود: این مناطق که تا شعاع ۲۶ کیلومتری سال‌های سال آلوده به حضور معتادان بودند، هم اکنون پاک سازی شده اند.

این مقام ارشد انتظامی،گفت: بیش از ۳۰۰ هزار نفر در مناطق مذکور سکونت دارند که پس از پاک سازی فعالیت بسیاری از اماکن از جمله مساجد، کتابخانه‌ها و پارک‌ها از سر گرفته شد.

رئیس پلیس پایتخت افزود: ۲۳ هزار معتاد طی عملیات‌های مکرر نیروی انتظامی جمع آوری و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در ۴۸ ساعت گذشته طرح جمع آوری و دستگیری معتادان در محله فرحزاد را آغاز کرده ایم، همچنین کار اطلاعاتی چند نقطه دیگر شهر تهران در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ را سال پاک سازی کامل پایتخت از معتادان نامگذاری کرده ایم، گفت: حدود ۱۵۰۰ معتاد بالای ۶۵ سال و ۵۰۰ معتاد زیر ۱۷ سال در تهران داریم که تاکنون وضعیت پاک سازی و درمانی آن‌ها حل نشده است و از ستاد مبارزه با موادمخدر در خواست پیگیری این موضوع را داریم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: عدم پذیرش ۲ هزار معتاد دارای منع پذیرش و نبود ظرفیت در ۱۶ مرکز نگهداری برای این افراد از چالش‌های مهم در راستای پیشگیری از اعتیاد است ، ضمن اینکه تعداد 20 واحد از خانه‌هایی که سال‌های سال محل تزریق و تجمع معتادان بودند نیز پلمب شدند.

سردار رحیمی تصریح کرد: متاسفانه ۱۲ مرکز دی آی سی در این محله‌ها وجود دارد که باید این مراکز را به حاشیه شهر هدایت کنیم، چراکه معتادان به بهانه درمان در آن مکان‌ها تجمع می‌کنند.

وی در پایان گفت: بر عهدی که بسته ایم ایستاده ایم و توقع داریم که نهادها، سازمان های مردم نهاد و دستگاه قوه قضائیه از نیروی انتظامی که خود نوک عملیات است، حمایت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008629

وب گردی

وب گردی