علاءالدینی: دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ در حوزه آب و برق حمایت می‌شود

مدیرعامل شرکت ساتکاب، با تاکید براین‌که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای اجرای استارت‌آپ و سیاست‌های کارآفرینانه است، گفت: هر شرکتی که در حوزه صنعت آب و برق فناوری نوین ارائه دهد؛ شرکت ساتکاب از آن حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمدولی علاء الدینی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه گالای آب و برق( ساتکاب) با بیان این‌که شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق ۹۹ درصد محصولات مورد نیاز صنعت را تامین می‌کند، گفت: حمایت از ساخت داخل جزو اولویت اصلی این نهاد است به طوری که با بررسی کالاهای تولیدی از ورود کالای مشابه خارجی جلوگیری می‌کند.
وی افزود: در شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق سالیان سال است که شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است؛ زیرا کارشناسان معتقدند که دولت هیچگاه بنگاه دار خوبی نیست و برهمین اساس قانون اصل ۴۴ تدوین شد و مجموعه نیز به دنبال اجرای سیاست‌های این قانون است.
علاءالدینی با تاکید براین‌که این شرکت با ماموریت جدید وارد عرصه فعالیت شده است، اظهار داشت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت داخل یکی از این اولویت‌های اساسی ماست. در همین رابطه چند ماموریت مهم را در دستور کار خود قرار داده است. بحث نخست موضوع سهامداری این شرکت است به طوری‌که نزدیک ۱۷۰ شرکت به صورت مستقیم و غیرمستقیم سهامدار این شرکت است و بخش دوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که رهبر انقلاب در این خصوص تاکید زیادی دارند. در همین راستا دولت تسهیلات مناسبی را برای حمایت از شرکت‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد : یکی از ابزارهای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اجرای استارت‌آپ و سیاست کارآفرینانه است. امروز در دنیا چندین محصول چه در داخل و چه در حوزه بین‌المللی ساخته شده است. ایران امروز جزو ۵ کشور اول دنیا از نظر کمیت و کیفیت است.
علاءالدینی از اجرای ۱۱ برنامه استارت‌آپی جدید در این حوزه خبر داد و گفت: در بخش صنعت آب و برق از ایده‌‌های جوانان خلاق و نیز شرکت‌های توانمند که جزو برندهای جهانی است؛ حمایت می‌کنیم.

علاء‌الدینی در ادامه از آمادگی ساتکاب برای حمایت از شرکت‌های سازنده تجهیزات آب و برق خبر داد و گفت: به صورت رسمی اعلام می‌کنم هر شرکتی که تأمین‌کننده تجهیزات آب و برق است و به هر دلیلی مشکلی دارد، شرکت ساتکاب آمادگی دارد که از شرکت مذکور حمایت کند.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از مأموریت‌های ساتکاب صادرات خدمات فنی و مهندسی است، توضیح داد: طی دو سال گذشته بالاترین صادرات خدمات فنی و مهندسی بخش برق را به کشورهای مختلف از جمله عراق و روسیه داشته‌ایم.

علاء‌الدینی در ادامه با بیان این‌که شرکت ساتکاب از هر کسی که استارت‌آپی در زمینه‌ی صنعت آب و برق دارد حمایت می‌کند، اضافه کرد: برای این منظور باید توجه شود که سیاست اصلی وزارت نیرو برمدیریت مصرف و تقاضا استوار است. هرساله اعلام می‌شود که نیاز به ساخت نیروگاه داریم، در حالی که تنها زمانی که ممکن است در تأمین برق کشور دچار مشکل شود زمان پیک مصرف و به دلیل وسایل سرمایشی است، یعنی ما باید برای ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه تولید کنیم؟

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) ابراز داشت: در حالی که می‌توانیم مصرف را مدیریت کرده و کاهش دهیم این موضوع هم هزینه خانوار را کاهش می‌دهد و هم میزان تولید گازهای گلخانه‌ای و وابستگی به خرید خانگی را.

علاء‌الدینی با تاکید بر این‌که ساتکاب از هر سیاستی که در مدیریت مصرف چه در نرم‌افزار و چه در سخت‌افزار وجود داشته باشد حمایت می‌کند، افزود: برای مثال با هوشمندسازی کنتور آب و برق می‌توانیم میزان مصرف را کاهش دهیم و مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) در مورد نحوه‌ی صادرات خدمات فنی و مهندسی ساتکاب به کشورهای دیگر، اظهار کرد: زمانی که شرکت‌های ایرانی می‌خواهند وارد کشوری شوند ساتکاب شرکت مشاوره، تأمین‌کننده تجهیزات مختلف، تأمین‌کننده هزینه و غیره را دور هم جمع کرده و گروهی تشکیل می‌دهد و این شرکت‌ها تحت حمایت ساتکاب وارد بازار می‌شوند و حتی اگر لازم باشد در کشور مقصد دفتری هم تأسیس می‌کنیم.

علاء‌الدینی ادامه داد: زیرا این شرکت به تنهایی نمی‌تواند بازاریابی کرده و هزینه‌ها را متحمل شود. در واقع یکی از وظایف ساتکاب این است که به نمایندگی از حاکمیت شرکت‌ها را حمایت کنیم.

وی با اشاره به سیاست استفاده از کنتورهای هوشمند، اظهار کرد: کنتور آب روی موبایل نصب می‌شود و زمانی که مصرف افزایش پیدا کند به مصرف‌کننده هشدار می‌دهد. بخش مشاوره‌ای و دانش آن کاملاً داخلی بوده و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه در سراسر کشور نصب شده است.

علاء‌الدینی در مورد هزینه نصب این کنتورها توضیح داد: طبق قانونی که سال گذشته برای سال ۱۳۹۸ تعیین شد هزینه باید از مشترک اخذ می‌شد، اما با تغییر تکنولوژی هزینه‌ای که مشترک باید پرداخت کند کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) در ادامه با تاکید بر این‌که یکی از مشکلات کشور میزان نقدینگی است، اظهار کرد: با موافقت وزیر نیرو سیاستی را آغاز می‌کنیم تا جریان نقدینگی در کشور را برای پروژه‌های سودده وزارت نیرو جذب کنیم. در واقع تصمیم داریم بخشی از نقدینگی کشور را به کمک صنعت آب و برق بیاوریم و بعد از این‌که پروژه‌ها اجرایی شد سود آن را به سرمایه گذاران که همان مردم هستند بدهیم. به گفته وی این پروژه دو تا سه ماه آینده عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) در ادامه در مورد میزان تجهیزات آب و برقی که در داخل کشور ساخته می‌شود، توضیح داد: تجهیزات برق شامل نیروگاه، انتقال نیرو، توزیع و غیره و تجهیزات آب شامل سدسازی، تولید آب، انتقال آب، آب و فاضلاب می‌شود. در این راستا بین ۷۰ تا ۹۸ درصد تجهیزات برقی و ۱۰۰ درصد تجهیزات در توزیع برق در داخل کشور ساخته می‌شود.

علاء‌الدینی در ادامه از راه‌اندازی وندورلیست در صنعت آب و برق خبر داد و گفت: این اقدام باعث می‌شود از فساد احتمالی جلوگیری شود و قابلیت رقابت هم ایجاد می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد : این یک لیست متمرکزی است که همه افرادی که می‌خواهند در صنعت آب و برق فعالیت کنند در آن قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008640

وب گردی

وب گردی