آیین‌نامه  حجاب در دانشگاه‌ها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی  به دانشگاه‌ها ارسال شده است

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت:آیین‌نامه و دستورالعمل حجاب در دانشگاه‌ها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف و به دانشگاه‌ها ارسال شده و از دانشجویان انتظار می‌رود براساس آیین‌نامه عمل کنند.

غلامرضا غفاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره الزمات حجاب در دانشگاه‌ها گفت: برای پوشش مناسب حجاب در دانشگاه‌ها، آیین‌نامه و دستورالعملی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف و به دانشگاه‌ها ارسال شده و از دانشجویان انتظار می‌رود براساس آئین نامه عمل کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان باتوجه به حرمت و شخصیتی که دارند، باید به گونه ای عمل کنند که نیاز به تذکر از سوی دانشگاه و یا مسئولان حراست نداشته باشند، ولی اگر دانشجویی هنجارها را رعایت نکند قطعا طبق آیین‌نامه برخورد می شود دانشگاه ها هم سعی و تلاش می‌کنند طبق آیین‌نامه وزارت علوم عمل کنند.

معاون فرهنگی وزارت علوم درباره بازنگری آئین نامه عفاف و حجاب دانشگاه‌ها اضافه کرد: هنوز درباره این موضوع تصمیمی اتخاذ نشده، اما بحث آن وجود دارد که چگونه هنجارپذیری در دانشجویان مورد توجه قرار گیرد و حتی این موضوع مطرح است که از تشکل‌های دانشگاهی در این خصوص استفاده شود.

غفاری یادآورشد: هر دانشگاهی هنجارها و قواعدی دارد و دانشجو از مجموعه حقوقی برخوردار است که باید به آن احترام گذاشته شود. همچنین مجموع وظایف و تکالیفی نیز برای آن تعریف شده که هر دو مورد باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008666

وب گردی

وب گردی