قادری‌فر  : متناسب با مزیت های منطقه ای و بومی هر استان  کارخانه های نوآوری  راه اندازی می شود

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری، گفت: کارخانه های نوآوری که با هدف توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور توسعه یافته است، بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای و بومی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی درباره توسعه کارخانه های نوآوری در کشور، تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری به دنبال توسعه زیست بوم نوآوری است. یکی از روش های توسعه این زیست بوم، راه اندازی کارخانه های نوآوری است که توسعه این کارخانه ها در دستور کار معاونت علمی و فناوری قرار گرفته است.

وی افزود: در راه اندازی کارخانه های نوآوری به مزیت های منطقه ای و بومی استان نگاه می کنیم و تلاس می کنیم که این کارخانه ها با کمک توانمندی های بومی، اقتصاد استان ها را رونق دهد.

به گفته قادری‌فر، این کارخانه ها در استان های مختلف ایجاد خواهد شد. به زودی شاهد آغاز عملیات عمرانی کارخانه نوآوری در شیراز به مساحت 14 هزار متر مربع خواهیم بود.

وی همچنین تصریح کرد: استارتاپ‌ها به عنوان یکی از عناصر مهم زیست بوم نوآوری و کارآفرینی همواره به دنبال محیطی پویا، خلاق و یکپارچه برای دسترسی به سرمایه‌های دانشی، نمادین، اجتماعی و اقتصادی برای توسعه و رشد سریع و رسیدن به اهداف خود هستند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: برای ساخت کارخانه نوآوری آزادی، کارخانه‌ای متروک در نزدیکی میدان آزادی تهران انتخاب و پس از عملیات مرمت، به عنوان اولین شعبه پارک فناوری پردیس متولد شد.

کد خبر: 1008672

وب گردی

وب گردی