فعالیت های علمی مراکز تحقیقاتی در مبارزه با مواد مخدر چشمگیر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت‌های علمی چشمگیری در مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی صورت گرفته است که جای قدردانی و تشکر دارد؛ اما با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، انتظار بیش از این است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد تبریز، رضا استادرحیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی در نشست کمیته علمی پژوهشی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد به چهار بحران جهانی در آستانه قرن ۲۱ اشاره کرد و گفت: مسائل هسته‌ای، محیط زیست، فقر و بیکاری و از همه مهمتر اعتیاد به مواد مخدر همه دنیا را با مشکل مواجه کرده‌اند.

وی گفت: در این استان فعالیت‌های علمی چشمگیری در مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی صورت گرفته است که جای قدردانی و تشکر دارد؛ اما با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، انتظار بیش از این است.

دکتر استادرحیمی افزود: در راستای مقابله و جلوگیری از این مواد مخدر ۴ هزار شهید (نیروی انتظامی)، ۱۷ هزار جانباز و 34 هزار درگیری توسط نیرو‌های نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و سربازان گمنام امام زمان فدای این مملکت در این حوزه شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تصریح کرد: رواج مواد مخدر نه تنها در بین دانشجویان و دانش آموزان در حال گسترش است بلکه بین تمامی اقشار جامعه در حال توسعه است. درصد شیوع مصرف مواد مخدر نسبت به رشد جمعیت بسیار بالااست. از 80 میلیون جمعیت ایران 10 میلیون نفر درگیر مواد مخدر هستند.

وی افزود سالانه بیش از 30 هزار نفر در سوء مصرف مواد مخدر دچار مرگ و میر می‌شوند که از این آمار بیشترین فوت شده‌گان نیز از سنین جوان است.

استاد رحیمی اطلاع رسانی در حوزه پژوهش‌های انجام شده، تشکیل بانک اطلاعاتی پژوهشگران و پژوهش‌های انجام شده (کتاب،پایان‌نامه،مقاله،طرح)، فصل‌نامه‌های علمی_پژوهشی و علمی_ترویجی اعتیاد و ترغیب پژوهشگران به حوزه پژوهش تاکید کرد.

وی همچنین تاکید بر جذب اعضای جدید برای کمیته و ترجمه کتب با موضوعات نوین در خصوص مواد مخدر داشت.

استادرحیمی گفت: از همه نمایندگان دانشگاه‌ها که در این جلسه حضور دارند، تقاضا دارم تلاش‌های جدی، هم‌افزایی و همکاری‌های صمیمانه‌ای در بحث مبارزه با مواد مخدر با همدیگر داشته باشند تا دانشگاه‌ها بتوانند رسالت خود را در این زمینه به نحو مطلوب و شایسته انجام دهند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1008679

وب گردی

وب گردی