لزوم هدایت پایان‌نامه و طرح‌های پژوهشی به سمت رفع مشکلات کشور

استاندار فارس با تأکید بر حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل جدید گفت: لازم است پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی تحصیلات تکمیلی را در جهت رفع مشکلات کشور سوق داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز٬ عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در پنجمین اجلاس شورای دانشگاه آزاد اسلامی که امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه‌های کشور می‌توانند در راستای رفع مشکلات راهگشا باشند، همچنین دانشگاهیان می‌توانند چالش‌هایی که کشور با آن مواجه است را برطرف کنند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در توسعه کشور پیشتاز بوده است و رسالت این دانشگاه درحال حاضر این است که علاوه بر توجه به امور پژوهشی، به حوزه کار آفرینی و اقتصاد مولد ورود کند و همچنین به دنبال تربیت نیروهای متخصص و متعهد باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی این ظرفیت را دارد که انسان‌هایی مسئولیت‌پذیر و تعالی گرا تربیت کند، عنوان کرد: قطعا در نظام اجرایی کشور حلقه‌های مفقوده‌ای وجود داشته که می‌توان با استفاده از متفکران و دانشگاهیان برای رفع نقیصه‌ها گام‌های مثبتی برداشت.

رحیمی با تاکید بر حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل جدید گفت: لازم است پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی تحصیلات تکمیلی را در جهت رفع مشکلات کشور سوق داد.

وی با بیان اینکه خلاقیت منبع خدادادی است که هرچقدر از آن برداشت شود چیزی از آن کم نخواهد شد، ادامه داد: کشورهای توسعه‌یافته روی انسان‌های متفکر و اندیشمند سرمایه‌گذاری می‌کنند. کشورهای صنعتی محصول فکر خود را عرضه می‌کنند در حالی که کشورهای در حال توسعه مواد اولیه و نیروی کار و به اصطلاح زوربازوی خود را عرضه می‌کنند.

استاندار فارس تصریح کرد: دانشگاه می‌تواند برای اینکه محصول نیروی متفکر را در جهت رفع مشکلات کشور به کار گیرد، نقش مهمی ایفا کند. برای رسیدن به این هدف لازم است نقشه راه علمی کشور را به سمتی پیش ببریم که منجر به تربیت انسان‌های متخلق به اخلاق انسانی اسلامی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008689

وب گردی

وب گردی