ترجمه تفسیر حافظ  راهی لندن می‌شود/ رونمایی فردا با حضور خرمشاهی

مدیر انتشارات شمع و مه گفت: رونمایی از نسخه انگلیسی حافظ با حضور مولف و همچنین دکتر جین لویسون ایران شناس از دانشگاه لندن فردا برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، افشین شحنه‌تبار مدیر انتشارات شمع و مه درباره رونمایی از جدیدترین اثر بهاالدین خرمشاهی گفت: رونمایی از نسخه انگلیسی حافظ با حضور مولف و همچنین دکتر جین لویسون ایران شناس از دانشگاه لندن فردا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کتاب به تازگی منتشر شده گفت: به دلیل اینکه استاد خرمشاهی امکان حضور در خارج از کشور را ندارند، ابتدا این کتاب در ایران رونمایی می‌شود و سپس در دانشگاه لندن رونمایی و نقد و بررسی می‌شود.

به گفته شحنه‌تبار، این اثر ترجمه اشعار حافظ نیست. در واقع ترجمه تفسیر حافظ است. این کتاب بیشتر استفاده آکادمیک دارد و از زوایای مختلف سخن حافظ را در سیاست و تفسیر قرآن بیان می‌کند.

مدیر انتشارات شمع و مه تصریح کرد: این اثر در ۵۰۰ صفحه و یک مجلد منتشر شده است. البته ناشر نسخه فارسی کتاب انتشارات ناهید بوده و ناشر نسخه انگلیسی هم شمع و مه است. این اثر توسط مجتبی و لیلا حبیبی ترجمه و با ویراستاری اوکالاهان و همچنین نمونه‌خوانی ساجده اثنی عشری آماده رونمایی است.

وی اضافه کرد: در این مراسم جین لویسون، ایران‌شناس و حافظ‌شناس برجسته نیز حضور داشته و به ایراد سخن می‌پردازد. مراسم رونمایی در ایران فردا در تهران، ساعت ۹ صبح در میدان فلسطین، طالقانی غربی، ضلع جنوبی خیابان طالقانی پلاک ۵۱۴ برگزار می‌شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1008692

وب گردی

وب گردی