روزی سه تا تخم مرغ بخورید

شاید سال ها باشد که تخم مرغ به دلایل واهی مورد بی مهری همگان قرار گرفته و حرف های زیادی درباره میزان کلسترول و چربی آن مطرح شده باشد. این در حالی است که دانشمندان دریافته اند که حقیقت در مورد تخم مرغ چیز دیگری است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فریاد بعضی، از کلسترول بالای زرده تخم مرغ به آسمان رسیده و برخی دیگر از هورمون هایی که به مرغ های مادر تزریق شده و ممکن است که در تخم مرغ ها انباشته شود، داد سخن می رانند؛ این در حالی است که دانشمندان دریافته اند که حقیقت در مورد تخم مرغ چیز دیگری است. با خوردن چند عدد از این محصول شگفت انگیز طبیعت در روز ، می توانید سود سرشاری را برای بدن خود جمع کنید.

در واقع تخم مرغی که برای مدت زیاد آبپز شده باشد، شامل :

ویتامین A: 6٪ از RDA
فولاد: 5٪ از RDA
ویتامین B5: 7٪ از RDA
ویتامین B12: 9٪ از RDA
ویتامین B2: 15٪ از RDA
فسفر: 9٪ از RDA
سلنیوم: 22٪ از RDA
این تخم مرغ حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K، ویتامین B6، کلسیم و روی نیز خواهد بود.

شما همچنین 77 کالری، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی سالم را با خوردن تخم مرغ آبپز به دست آورده اید. در همین راستا لیستی جذاب از اتفاقاتی که در بدن شما ممکن است اتفاق بیوفتد را جمع آوری کرده ایم به شرط این که در روز سه تا تخم مرغ بخورید.

1. HDL کلسترول "خوب" بالا خواهد رفت

اگرچه چیزهای زیادی در مورد کلسترول بالای تخم مرغ ها گفته شده با این وجود، مقدار زیادی چربی مفید مانند کلسترول خوب نیز در آن موجود است. در حقیقت، مطالعات متعدد نشان داده اند که مصرف منظم تخم مرغ باعث افزایش HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) می شود. این نوع کلسترول در بدن شما مورد نیاز است تا کلسترول را از قسمت های دیگر بدن خود به کبد منتقل کنید تا به این وسیله کلسترول بد از بدن شما برداشته شود.

2. خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد
داشتن سطح بالایی از HDL باعث از بین بردن چربی بدن LDL، aka، لیپوپروتئین با چگالی بالا، به نام «کلسترول بد» می شود. همانطور که سال ها تحقیق نشان داده، داشتن سطح بالایی از LDL با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است.

3. ماهیچه هایی قوی تر و سالم تر خواهید داشت
تخم مرغ به طور متوسط فقط 72 کالری دارد که اکثر آنها به شکل پروتئین هستند. بدن شما برای ساخت و تعمیر سلول های عضلانی نیاز به پروتئین دارد. این واقعا ساده است. تخم مرغ سوخت مناسب برای عضلات شما است، پس به سراغش بروید.

4. استخوان های سالم تری دارید
پیشترها تفکر همگان بر این بود که مصرف پروتئین حیوانی تاثیر منفی بر سلامت استخوان دارد. با این حال، یافته های اخیر این اندیشه را نادیده و نتیجه گیری می کند که بین دریافت پروتئین و تجمع یا تراکم استخوان ارتباط مثبتی وجود دارد. در واقع باید گفت که پروتئین حیوانی به حفظ و جذب کلسیم و در نتیجه بهبود تراکم استخوان و قدرت آن کمک می کند.

5. سلامت چشم خود را بهبود می بخشید
تخم مرغ حاوی لوتئین و زاکسنتین است که آنتی اکسیدان هایی اثبات شده و مفید در سلامت چشم هستند. این آنتی اکسیدان های قدرتمند در شبکیه چشم تجمع کرده و به مقابله با برخی از فرآیندهای تخریب کننده که می توانند بر چشم ما تاثیر بگذارند، کمک می کند.

6. کمتر می خورید
گاهی اوقات غذا آنقدر خوب است که نمی توانید جلوی پرخوری خود را بگیرید و با وجود سیری همچنان به خوردن ادامه می دهید. در این حالت پروتئین موجود در تخم مرغ می تواند به کمک شما بیاید تا سیری کامل و تندرستی را احساس کنید. یک تخم مرغ پخته شده، یک واحد میوه و یک کاسه از بلغور جو دوسر به خوبی تا حداقل ناهار شما را سیر نگه می دارد.

7. زمان و انرژی بیشتری خواهید داشت

آیا تابه حال تخم مرغ آماده کرده اید؟ مقداری آب روی آنها ریخته و درجه حرارت متوسط گاز را تنظیم کنید و پس از 3تا 5 دقیقه سراغ آن بروید و یا آن را در تابه ریخته و به صدای جلز و ولزش گوش دهید! صبحانه سریع شما حاضر است! نکته اینجاست که درست کردن این غذا وقت چندانی نمیگیرد و وقت شما را برای بسیاری از کارهای مهمتر آزاد می گذارد؛ علاوه بر این که نسبت به بسیاری از مواد صبحانه شما انرژی بسیار بیشتری تولید می کند.

8. غذاهای خوشمزه ای در دسترس شماست
تخم مرغ ها به تنهایی غنی و خامه ای هستند اما نکته بزرگ در مورد آنها این است که می توانید چیزهایی را به آنها اضافه کنید که باعث می شوند طعم های بیشتر و بهتری داشته باشند و هر کدام به غذای متفاوتی تبدیل شوند. تخم مرغ باور نکردنی و خوشمزه است! حال اگر آن را سه برابر کنید خوب، فایده های آن را نیز چند برابر خواهید داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008712

وب گردی

وب گردی