توسعه فناوری‌های حوزه «افزاره‌های پوشیدنی» در دومین چالش نانو الکترونیک

دومین چالش نانو الکترونیک با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وبه منظور ایجاد رفاه بیشتر برای بیماران برگزار می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،در راستای تجربه موفق برگزاری نخستین چالش فناوری در زمینه ساخت میکروسکوپ نیروی اتمی و درحوزه بومی‌سازی فناوری سیستم‌های بسیار کوچک در ابعاد نانومتر در ایران،مرکز توسعه نانوالکترونیک ایران در نظر دارد تا دومین چالش بزرگ خود را در حوزه پلتفرم‌های پایش از راه دور بیمار (RPM) برگزار کند.

این چالش با هدف کاهش دفعات مراجعه بیمار جهت مراقبت‌های پزشکی،انتقال بخشی از مراقبت‌های پزشکی به خانه و کاهش هزینه‌های درمانی سبب بهبود کیفیت زندگی افراد برگزار می شود.

مرکز توسعه نانوالکترونیک ایران (INEC) در این چالش به دنبال توسعه فناوری‌های حوزه «طراحی و ساخت افزاره‌های پوشیدنی جهت پایش سیگنال‌های الکتروکاردیوگراف (ECG)» است.

کلیه علاقمندان می‌توانند تا ۳۱ تیرماه جاری به طور رایگان در این چالش بزرگ شرکت‌کنند و از تسهیلات حمایتی بیش از 200 میلیون ریالی شامل کمک‌هزینه نقدی واعتبار شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو بهره مند شوند.

همچنین علاقمندان می توانند از مزایای دیگری از جمله خدمات کلینیک فنی،مهندسی و فب مرکز نانوالکترونیک ایران در مرحله ساخت نمونه اولیه و جایزه نقدی 300 میلیون ریالی به همراه حمایت از ثبت پتنت بین المللی و توسعه فناوری و تجاری‌سازی آن تا مرحله تولید انبوه ویژه برنده نهایی چالش نیز بهره‌مند شوند.

با توجه به اهمیت موضوع رفاه بیماران ،یکی از فناوری‌ها و افزاره‌های معرفی شده گجت‌های پوشیدنی سنجش عملکرد الکتریکی قلب انسان هستند که قابلیت ثبت و ارزیابی سیگنال‌های الکتروکاردیوگراف قلبی را به صورت مداوم دارند و استفاده از فناوری نانو به سبب مزایایی نظیر کاهش امپدانس به دلیل افزایش سطح تماس الکترود-پوست، افزایش نسبت سیگنال به نویز و عدم ایجاد حساسیت‌های پوستی در ساخت این افزاره‌ها بسیار مورد توجه است.

کد خبر: 1008713

وب گردی

وب گردی