مشکل مالی برای اعزام تیم دوومیدانی و شمشیربازی نداشتیم/ تیم های با کیفیت به یونیورسیاد اعزام می شوند

 دبیر کل فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: شرایط اعزام جودو نیز مانند دوومیدانی بود.در شمشیربازی نیز نفرات مطرح دانشجو نبودند و نفرات اصلی تیم ملی نیز از نظر سنی بالاتر از سن ورودی یونیورسیاد بودند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ، هادی بشیریان در پایان دیدار دوستانه تیم والیبال دانشجویان و تیم نوجوانان در خصوص رشته‌های نهایی اعزامی به یونیورسیاد 2019 در ایتالیا اظهار داشت: علاوه بر 4 رشته والیبال، تیراندازی، تکواندو و تیراندازی با کمان، پیش‌بینی حضور شمشیربازی، جودو و دوومیدانی را هم کردیم و مجوز آن را از شورای برون‌مرزی گرفتیم. دوومیدانی یک رشته رکوردی است و در هیئت رئیسه فدراسیون و کمیته فنی حد نصاب فنی تعیین شد و مسابقات قهرمانی آسیا در قطر مبنا قرار گرفت که متاسفانه رکوردها اختلاف زیادی داشت. حتی فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد با هزینه خودش چند نفر را اعزام می‌کند ولی بحث بودجه نبود، بلکه بحث کیفی بودن کاروان مطرح بود.

وی افزود: شرایط اعزام جودو نیز مانند دوومیدانی بود.در شمشیربازی نیز نفرات مطرح دانشجو نبودند و نفرات اصلی تیم ملی نیز از نظر سنی بالاتر از سن ورودی یونیورسیاد بودند.

دبیر کل فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی عنوان کرد : تیم والیبال به عنوان اولین گروه از ورزشکاران 10 تیر اعزام می‌شوند. گروه دوم اعزامی در 12 تیر گروه تیراندازی است و گروه سوم‌ در 14 تیرماه تیرو کمان و تکواندو خواهند بود. در این دوره 42 ورزشکار و حدود 17 نفر کادر فنی، پزشکی و آنالیزور اعزام می‌شوند.

بشیریان در خصوص مشکلات سرمایشی آکادمی ملی المپیک و تاثیر آن بر شرایط تمرین دانشجویان گفت: دستگاه‌های آکادمی خراب است و دنبال آن هستند که درست شود و شبانه روز تلاش می‌کنند.

وی در خصوص مراسم بدرقه کاروان اعزامی به یونیورسیاد گفت: یکشنبه 2 تیر در وزارت ورزش مراسم بدرقه کاروان برگزار می‌شود و از سلطانی‌فر و صالحی‌امیری هم دعوت کردیم.

دبیر فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در خصوص پاداش مدال‌آوران در یونیورسیاد خاطرنشان کرد: آیین‌نامه پاداش‌ها را به هیئت رئیسه دادیم و هفته آینده نهایی می‌شود. طبق آیین‌نامه مدال‌آوران می‌توانند در یک مقطع بالاتر تحصیل کنند، ولی فقط یک‌بار می‌توانند از آن استفاده کنند. فقط کسب مدال یونیورسیاد این امتیاز را برای دانشجویان دارد که بتوانند بدون کنکور راهی مقطع دکترا شوند.

بشیریان تاکید کرد: در بحث بودجه مشکلی نیست و وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان حمایت خوبی کردند و فدراسیون‌ها هم کمک‌کردند. در این دوره رشته‌ها محدود است و امکان تکرار عنوان گذشته سخت است. وزنه‌برداری و ووشو از مسابقات حذف شده و اوزان تکواندو از 8 وزن به 6 وزن رسیده است. امیدوارم بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008721

وب گردی

وب گردی