حقیقت: سیاست گذاری های بلند مدت علمی، در کشور نیاز است

معاون پژوهشی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: پایگاه استنادی علوم‌جهان‌اسلام از نظر کارکرد مشابه isi و اسکوپوس است اما متاسفانه شناخت کافی از پایگاه‌های علمی و نقش آنها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور حقیقت معاون پژوهشی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این پایگاه با دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: پایگاه استنادی علوم‌جهان‌اسلام از نظر کارکرد مشابه isi و اسکوپوس است اما متاسفانه شناخت کافی از پایگاه‌های علمی و نقش آنها وجود ندارد.
وی با اشاره به کارکردها و نقش پایگاه‌های اطلاعاتی افزود: در پایگاه استنادی، اطلاعات کتاب‌شناختی که بسیار ارزشمند است ذخیره می‌شود و مجموعه اطلاعات این امکان را می‌دهد که در هر لحظه به فعالیت‌های پژوهشی یک فرد در هر نقطه‌ای از دنیا دسترسی پیدا کرد. این اطلاعات بسته به نیاز کشور در اختیار سازمان‌هایی که تقاضا دارند قرار می‌گیرد.

حقیقت تصریح کرد: در کشور به سیاستگذاری‌های بلندمدت علمی نیاز است و برای رسیدن به این امر باید پژوهش‌های گذشته بررسی و تحلیل شود و سپس می‌توان نقشه علمی برای کشور ترسیم شود.

وی با اشاره به محصولات پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اظهار کرد: امیدوارم این پایگاه به گونه‌ای پیش برود که روزی به پایگاه isi نیاز نباشد و تمام اطلاعات مورد نیاز در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(isc) یافت شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1008754

وب گردی

وب گردی