هوای اصفهان در وضعیت خطرناک

صبح پنجشنبه سی‌ام خرداد ماه سال ۹۸ مردم اصفهان مجدد با پدیده گرد و غبار شدید مواجه شدند و تا لحظه تنظیم این خبر AQI کیفیت هوای اصفهان بر روی عدد عجیب ۴۹۶ و خطرناک برای عموم مردم قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ، منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درمورد وضعیت مجدد آلایندگی هوای اصفهان گفت: میانگین شاخص کیفی هوا در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه ۳۰ خردادماه برابر عدد ۱۵۵ و در وضیعت ناسالم قرار دارد.

وی افزود: شاخص اکنون (۳ ساعت اخیر )۴۹۶ بسیار ناسالم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مدیریت بحران استان هشدار داد با توجه به ایجاد شرایط گرد و غبار و افزایش غلظت ریزگردها در شهر اصفهان و مناطق شمال و شرق استان به علت فعال شدن کانون‌های ریز گرد در مناطق برون و درون استانی، ورزش‌های صبحگاهی در فضاهای باز صورت نگیرد و افراد آسیب پذیر و بیماران قلبی ریوی و عروقی حتی المقدور تا برطرف شدن شرایط از منازل خارج نشوند.

شیشه فروش گفت: به سبب افزایش سرعت باد شرقی، پدیده باد، گرد و خاک و کاهش دید از"امروز در نواحی شمال و شمال شرقی استان تا هفته آینده پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط گرد و غبار در مرکز استان تا روز جمعه ادامه دارد. همچنین استفاده از ماسک استاندارد و عدم حضور در مکان‌های پرترافیک، کاهش استفاده از خودروهای شخصی توصیه می‌شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 1008772

وب گردی

وب گردی