قوای سه گانه در وضعیت کار جهادی قرار ندارند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن انتقاد از عملکرد مسئولان گفت: جنبش استادی در 600 روز اخیر با بررسی که از وضعیت جامعه داشته نظرش این است که قوای سه گانه در وضعیت کار جهادی قرار ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مجتبی زارعی استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس سازمان بسیج اساتید کشور طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران جمعه 31 خرداد 98 ضمن تقدیر از اقدام نیروهای سپاه برای سرنگونی پهپاد جاسوسی 250 میلیون دلاری شیطان بزرگ، گفت: رهبر انقلاب اسلامی خوشحال شدند از اینکه روز ملی بسیج اساتید را با عنوان شهیدچمران نامگذاری کردند. چمران یک دانشمند تمام عیار است و علم و ایمان و سنت و تجدد، عشق و عقل را تلفیق می کند و استاد بسیجی باید اینطور باشد، یعنی شجاع و قوی.

وی افزود: استاد بسیجی نباید بی‌جهت از کسی حمایت کند و نه از انصاف خارج شود. ذات دانشگاه‌های ما به اینجا برگردد که علم، عمل، ایمان، ایمان، عشق، سرسختی و نوآوری را با تلفیق کنند ولی ساختار دانشگاه ما الان اینگونه نیست و ساختار وارداتی است و اساتید بسیجی تلاش می‌کنند از این وضعیت عبور کنند. رهبر انقلاب به ما توصیه کرده‌اند که این ویژگی‌های شهید چمران را ملاحظه کنیم.

زارعی در ارزیابی بسیج اساتید از وضعیت کشور، گفت: 40 سال اول جمهوری اسلامی که کودتاها، جنگ‌ها و تحریم‌ها را پشت سر گذاشته، حتی در زمستان سال 96 برنامه‌ریزی کرده بودند که نظام را از بین ببرند و حتی ساعت هم تعیین کرده بودند ولی دست خدا بیرون آمد و ایران را یکپارچه با هم متحد کرد، ترامپی که به دنبال فروپاشی بود فردی را برای مذاکره می‌فرستد و آن‌طور جواب می‌گیرد.

این استاد دانشگاه گفت: ما در شرایط قوی‌ قرار داریم، ناو هواپیمابر امریکا اگر روزی در یک گوشه‌ای از جهان حرکت می‌کرد در گوشه دیگری از جهان یک دولت سقوط می‌کرد اما این ناو زمین‌گیر شده چون جهاد دانشمند علمی و بسیجی طهرانی مقدم‌ها این ناوها را زمین‌گیر می‌کند.

وی یادآور شد: جنبش بسیج استادی احساس می‌کند دولتمردان و قوای سه گانه باید به این توان نزدیک شوند. جنبش استادی در 600 روز اخیر با بررسی که از وضعیت جامعه داشته نظرش این است که قوای سه گانه در وضعیت کار جهادی قرار ندارند.

زارعی تصریح کرد: جنبش بسیج استادی از قوه مجریه شاکی است و گلایه دارد، رئیس جمهور در شرایطی که تحریم وجود دارد به دنبال تاسیس یک وزارتخانه جدید است، وزارت‌خانه جدید راه حل نیست.

رئیس بسیج اساتید اظهار کرد: جنبش استادی معتقد است آن چیزی که کشور کم دارد تفکر جهادی است، شما باید صرفه‌جویی کنید، باید فرمانداران استانداران و بخشداران به تفکر جهادی مسلط شود نه اینکه یک وزارتخانه جدید تاسیس کنید، شما نباید بار مالی ایجاد کنید، شرایط تحریمی را باید در نظر بگیرید.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور به کار در حوزه تعلیم و تربیت نیاز دارد وزارت آموزش و پرورش متزلزل است، در شرایطی که کشور نیاز به کار در حوزه فرهنگ دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی تعطیل است، قوای سه گانه باید از نیروهای جهادی یاد بگیرند از تفکر جهادی یاد بگیرند و کشور را از حیث قوه و حیث استعداد آزاد کنند.

زارعی تصریح کرد: وزیر نفت حالت جهادی ندارد چرا بورس نفت را جدی نمی‌گیرید؟ چرا در حالت تحریمی برای عبور از نفت اقدامی نمی‌کنید، ۴۰ سال است نفت در اختیار شما کارگزاران و تکنوکرات‌ها قرار دارد، حالا نیروهای جهادی می‌گویند باید آحاد نیروهای انقلابی و جهادی را برای دور زدن از تحریم نفت بسیج کنید ولی شما اقدامی نمی‌کنید.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: پیام شما به جامعه پیام مناسبی نیست، کار با همسایگان را جدی بگیرید برجام دیگر مُرده است، آنقدر از برجام سخن نگویید.

وی گفت: بر اساس آمار در ۱۱ ماه سال ۹۷ ، پنج بازار بزرگ همسایه ما و کشورهای همسو حدود شصت و هفت و نیم درصد از صادرات جمهوری اسلامی را به خود اختصاص داده‌اند در همین ایام به اروپایی‌ها که همکار آمریکای جنایتکار هستند ۲۸ درصد کاهش تبادلات داشتیم.

رئیس بسیج اساتید یادآور شد: دولت محترم! اروپا همکار خوبی بعد از آمریکای جنایتکار نیست. شما باید به توان ملی برگردید به ظرفیت‌های استان‌ها، به فرمانداران و استانداران خود آموزش دهید هر مزیت را از درون بجوشانند. تا کی می‌خواهید دستتان را جلوی اجنبی دراز کنید؟ بالاخره ترامپی پیدا می‌شود لگد می‌زند و بدعهدی می‌کند.

زارعی ادامه داد: ما از مجلس شورای اسلامی رضایت نداریم مجلس شورای اسلامی که وقتی به انتخابات کمیسیون امنیت ملی رسید با این که موضوع مهمی بود به اختلاف رسید. مجلس باید با قوت جلو بیاید.

وی گفت: مردم ناراحتند از اینکه چرا تکنولوژی مقاومتی جواب می‌دهد و ناو آمریکایی آبراهام لینکن متوقف می‌شود ولی نمی توان بازار را کنترل کرد.

رئیس بسیج اساتید افزود: بسیج مستضعفین از دولت محترم خواسته است که برای کنترل بازار همکاری کند مجلس محترم چرا قانون وضع نمی‌کنید و دست و بال بسیج مستضعفین را باز نمی‌کنید؟

این استاد دانشگاه گفت: آقای رئیس جمهور نمی‌شود از داخل ماشین چهره مردم را نگاه کرد و نظرسنجی کرد!

زارعی گفت: ما از از روند تحولی ریاست جدید قوه قضاییه با جدیت حمایت می‌کنیم، جنبش استادی بسیج معتقد است در جمهوری اسلامی برای گماردن یک مسئول در کشور اصل در عدم برائت است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

وی ادامه داد: تا احراز نشده یک وزیر، یک شهردار مدیر، مدیرکل و استاندار صلاحیت ندارد، تا معلوم نشده تا احراز نشده است شما حق ندارید او را مناصب عمومی بگذارید، افتضاحی که در پایتخت و در ام القرای جمهوری اسلامی به وجود آمد زیبنده جمهوری اسلامی نبود چه کسی کوتاهی کرد؟ قوه قضاییه وقت، سازمان بازرسی کل کشور و همه کمیسیون‌های مرتبط درون مجلس.

این استاد دانشگاه افزود: نتیجه اینکه مردم دارای یک امید و نشاط هستند، مردم ما در امنیت هستند و نعمت امنیت را می‌دانند و در اقصی نقاط کشور پای کار نظام هستند باید قدر این مردم را بدانیم.

زارعی اظهار کرد: استان‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مختلف هستند استان‌های ما به تنهایی می‌توانند تحریم را دور بزنند، ظرفیت‌ها وجود دارد و استان‌ها باید بیایند و این ظرفیت‌ها بارور شود.

وی گفت: ما در کنار دولت هستیم، بسیج اساتید می‌خواهد به دولت و مسئولان کمک کند، از دولت می‌خواهیم این دست را بفشارد نه دست آمریکایی ها را، دستان آمریکایی ها همیشه عهد شکن بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008834

وب گردی

وب گردی