واحد ایرانشهر، مدرسه عالی مهارتی پرستاری و بهیاری تاسیس می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر گفت: با توجه به قابلیت‌‌هایی که در واحد ایرانشهر وجود دارد، درصددیم در رشته پرستاری، علوم‌‌‌بهیاری و سلامت بعد از تایید سازمان مرکزی، مدارس مهارتی تاسیس کنیم.

احمد ابراهیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد تغییر در الگوهای سنتی تدریس و همگام‌‌سازی با دانشگاه‌‌‌های مطرح دنیا گفت: باید سرفصل‌‌های درسی خود را بازنگری کرده و حیات تازه‌‌‌ای در نظام آموزش عالی ایجاد کنیم. در بعضی از رشته‌هایی که در حال حاضر در دانشگاه‌‌ها تدریس می‌‌شود بیش از 20 سال است که هیچ تجدید‌‌نظری صورت نگرفته و این امر، فرسایش و فرسودگی علمی به وجود می‌‌‌‌آورد که نیازمند تحول و همگام‌‌سازی با علوم روز دنیاست.

وی افزود: بدون شک، برای به‌‌‌روز شدن رشته‌‌هایی که در دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی تدریس می‌‌شود باید در سرفصل‌‌های دروس تجدیدنظر کنیم و مهم‌‌ترین گام در تحقق این هدف، ایجاد رشته‌‌های میان رشته‌‌ای است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر در ادامه درباره ایجاد رشته‌های میان رشته‌‌ای مورد نیاز در این واحد دانشگاهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بستر و ساخت صنعت در دانشگاه آزاد ایرانشهر وجود ندارد بیشتر، رشته‌‌های میان رشته‌ای در حوزه علوم انسانی در این واحد دانشگاهی مورد نیاز است. بیشتر گرایش مردم این منطقه هم به این رشته‌هاست؛ اما درصددیم رشته‌های میان رشته‌ای مرتبط با علوم انسانی و فنی و مهندسی ایجاد کنیم، مثلا رشته‌‌ای مثل مدیریت کشاورزی، یکی از رشته‌‌های مورد نظر ما با توجه به قابلیت‌‌های موجود در این شهر خواهد بود.

ابراهیمی تاکید کرد: علی‌‌رغم تصوراتی که درباره خشک و کویری بودن استان سیستان و بلوچستان وجود دارد؛ این استان از شمال تا جنوب، اقلیم‌های متفاوتی دارد و شهر ایرانشهر هم قابلیت‌های بسیاری در توسعه کشاورزی دارد. ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای در حوزه کشاورزی در این شهرستان، قابلیت لازم برای رشد و توسعه را خواهد داشت.

وی درباره فعالیت‌های کشاورزی این واحد دانشگاهی متذکر شد: در حال حاضر، یک نخلستان خرما در مزارع متعلق به واحد ایرانشهر ایجاد کردیم که در مرحله کاشت قرار دارد. این محصول بعد از 2 سال قابلیت برداشت، صادرات و تجاری‌سازی را خواهد داشت که منجر به درآمدزایی مناسب می‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر درباره ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد و برنامه‌های این واحد دانشگاهی در ایجاد مدارس مهارتی خاطر‌‌نشان کرد: ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد، منجر به تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین شده که تنها دارنده یک مدرک دانشگاهی نبوده و می‌‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. تا سال 97، هیچ مدرسه سمایی در واحد ایرانشهر نداشتیم اما در حال حاضر، بیش از 200 دانش آموز را جذب کردیم و 2 مدرسه سما در شهرستان داریم.

ابراهیمی تصریح کرد: در حال حاضر، با توجه به قابلیت‌‌هایی که در واحد ایرانشهر وجود دارد، درصددیم تا در رشته پرستاری، علوم‌‌‌بهیاری و سلامت بعد از تایید سازمان مرکزی، مدارس مهارتی تاسیس کنیم.

وی در پایان درباره چگونگی تحقق شعار 1404 و قرار گرفتن دانشگاه آزاد در جایگاه نخست آموزش عالی کشور متذکر شد: بدون شک، این شعار در بسیاری از واحدهای دانشگاهی تحقق یافته تا جایی که در واحد ایرانشهر، با توجه به جذب بیش از 5هزار دانشجو، نسبت به دیگر دانشگاه‌‌‌های این شهر، بیشترین تعداد دانشجو، متعلق به دانشگاه آزاد این شهرستان است که نشان‌‌دهنده شرایط مناسب این واحد دانشگاهی برای جذب دانشجوست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008881

وب گردی

وب گردی