FATF یکی از ابزارهای اتاق جنگ اقتصادی آمریکا است

بسیج دانشجویی 7 دانشگاه بزرگ تهران در نامه‌ای خطاب به روحانی اعلام کردند: FATF یکی از ابزارهای اتاق جنگ اقتصادی آمریکا یعنی وزارت خزانه‌داری است که می‌خواهد دست ما را در دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا ببندد .

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شهید بهشتی، امام صادق(ع)، علامه طباطبایی، علم‌وصنعت و خواجه‌ نصیرالدین طوسی خطاب به رئیس جمهور نامه‌ای نوشتند.

در ابتدای این نامه آمده است: برخلاف اظهارات جنابعالی مبنی بر وجود منفعت در همکاری با FATF، کماکان ادله بسیاری جهت اثبات وجود عدم منفعت در همکاری با این سازمان وجود دارد. مشکلات عدیده در لوایح دولت، تنگ‌تر شدن حلقه محاصره اقتصادی، شفاف شدن اطلاعات اقتصادی کشور برای بیگانگان، کوچک شدن سفره مردم و ظهور پدیده خود تحریمی در صورت همکاری با این گروه از جمله مواردی است که ابهامات در همکاری با FATF را افزایش داده‌است. دولت محترم باید بهتر بداند که در شرایط جنگ اقتصادی، اطلاعات و داده‌های اقتصادی حکم مهمات را برای کشور دارد که با تصویب و اجرای کنوانسیون‌های CFT و پالرمو، عملاً راه دسترسی نظام سلطه را به این مهمات باز کرده و تسلط دشمن بر اقتصادمان را مستحکم می‌سازیم.

در بخشی از این نامه آمده است: ای کاش جنابعالی به‌جای توجه به توصیه دولت‌های غربی که همواره در راستای منافع خود و تضعیف جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند، قدری نیز به نظرات کارشناسی‌ جوانان نخبه و دلسوزان داخلی توجه می‌کردید.جنبش دانشجویی در راستای روحیه مطالبه‌گری و وظیفه انقلابی خود، در موارد متعددی اشکالات کارشناسی‌ شده وارد بر همکاری با گروه FATF را به مسئولان امر گوشزد نموده است؛ اما دولت محترم و مجلس شورای اسلامی بدون توجه به نظرات کارشناسان و به جای تلاش در راستای حل مشکلات واقعی مردم که سختی‌های معیشتی را به آنان تحمیل کرده است، به دنبال پیشبرد اهداف خود بوده‌اند.

در نامه 7 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران ابراز شده‌است: جنابعالی در مورد مرتفع شدن زیان‌های احتمالی همکاری با FATF ادعا نمودید که دولت آثار مضر و بندهایی که می‌تواند زیانبار باشد را درنظر گرفته و لوایح مرتبط را به گونه‌ای تنظیم کرده که زیان‌های احتمالی آن زدوده شده ‌است؛ در حالی‌ که حدود سه سال از همکاری ایران با FATF می‌گذرد و به اذعان وزارت امور خارجه، 37 مورد از 41 مورد برنامه اقدام اجرا شده است؛ آیا این همکاری سه ساله، جز آثار زیان‌بار فایده‌ای هم برای کشور داشته است؟ به علاوه این همان ادعایی است که دولت محترم در رابطه با توافقات هسته‌ای نیز بیان می‌کرد و امضای دشمنان را تضمینی برای برون‌رفت از مشکلات معرفی می‌کرد. این در حالی‌ است که در عمل مشاهده شد که دولت نه تنها توانایی وصول منافع خود را نداشت؛ بلکه بسیاری از ظرفیت‌های داخلی کشور از جمله صنعت هسته‌ای را با خسارت‌های جبران ناپذیری مواجه ساخت.

در ادامه نامه تاکیده شده‌است: آنچه اهمیت دارد، میزان عملیاتی شدن ادعاهای مطرح شده توسط جنابعالی‌ است. باید بدانید که FATF فرصت بهانه‌جویی بیشتری را به دشمن خواهد داد. FATF یکی از ابزارهای اتاق جنگ اقتصادی آمریکا یعنی وزارت خزانه‌داری است که می‌خواهد دست ما را در دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا ببندد و به تبع آن، ما را در خاک خودمان زمین‌گیر کند. در این شرایط، صحبت از توانایی زدودن تبعات منفی آن محلی از اعراب نخواهد داشت. جنابعالی دم از کارآمدی دولت می‌زنید و ادعا می‌کنید که در صورت عدم تصویب این لوایح، مردم حق ندارند بگویند دولت ناکارآمد است و در واقع توپ را در زمین مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌اندازید؛ در حالی که باید به جنابعالی متذکر شویم که کارآمدی صرفاً به حرف نیست و کارآمدی دولت شما را در قضیه برجام به وضوح مشاهده کردیم.

در بخش دیگری از این نامه آورده شده‌است: به نظر می‌رسد گره زدن مشکلات معیشتی مردم و حل آن به توافق با دشمنان غربی، به مذاق حضرتعالی خوش آمده‌ است و دولت محترم همانگونه که در ماجرای برجام، مشکلات اقتصادی را به سازش با دشمنان گره زد، اکنون نیز همان شیوه ناکارآمد را به کار گرفته و کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در تصویب و اجرای کنوانسیون‌های CFT و پالرمو معرفی می‌کند.حال سؤال این است که آیا انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده می‌شود؟ آیا تجربه برجام کافی نبود تا آقایان قدری نیز چشم از دهان دشمن بردارند و به ظرفیت‌های داخلی توجه کنند؟

در بخش پایانی نامه آمده‌است: در پایان توصیه می‌شود ریاست محترم جمهور، کمی دقیق‌تر و کارشناسی‌تر در رابطه با موضوع فوق‌الذکر اطلاع پیدا کنند. به همین منظور، باری دیگر اشکالات کارشناسی‌شده وارد بر تصویب و اجرای کنوانسیون‌های مرتبط با FATF که حاصل زحمات جوانان نخبه است، به پیوست تقدیم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008886

وب گردی

وب گردی