آغاز برداشت گل محمدی از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از برداشت 2 تن گل محمدی از یک هکتار اراضی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد شهرکرد، مظاهر نیکخواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال رونق تولید، گفت: استفاده از نظام کشاورزی ارگانیک یعنی مصرف کودهای آلی و استفاده از روش‌های زراعی به جای مصرف سموم و کودهای شیمیایی جهت تولید ارگانیک باعث بالارفتن کیفیت محصول از نظر عطر، خصوصاً ترکیبات معطر شده است.

نیکخواه اظهار داشت: مقداری از گل‌های محمدی برداشت شده برای گلاب و اسانس‌گیری به کارگاه اسانس یک تنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد انتقال داده می‌شوند.

وی هدف از کشت این محصول را کسب درآمدهای خارج از شهریه دانشجویی، کاهش مصرف آب، ارزش افزوده بالای اسانس، صادرات، زیباسازی محوطه دانشگاه و ... عنوان کرد و افزود: با توجه به برداشت خوب این محصول در سال اول، دوم و سوم حدود یک هکتار دیگر از اراضی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به زیر کشت گل محمدی خواهد رفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به مقایسه گل محمدی کشت شده در اراضی استان چهارمحال و بختیاری با نمونه کشت شده در مناطق دیگر کشور پرداخت و گفت: اسانس تولید شده از گل محمدی کشت شده در استان به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، دارای مواد مؤثره بیشتری نسبت به گل محمدی کشت شده در شهرستان های دیگر است.

نیکخواه افزود: گونه گل محمدی کشت شده در مزرعه آموزشی دانشگاه از نوع گل صورتی پرپر است و این گل با آب و هوای خنک چهارمحال و بختیاری سازگاری بسیار خوبی دارد.

وی با اشاره به خواص دارویی گل محمدی تصریح کرد: گل محمدی دارای ارزش درمانی، بهداشتی و آرایشی است و کاربردهای فراوانی در صنعت بهداشتی، آرایشی و داروسازی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008892

وب گردی

وب گردی