خشونت عاطفی در دوران کودکی منجر به خودکشی می شود

دانشمندان طی آخرین تحقیقات خود اعلام کردند که آزار و اذیت کودکان از نظر احساسی، اقدام به خودکشی آن‌ها در سنین جوانی را افزایش می دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات اخیر دانشگاه «واشنگتن» در رابطه با اقدام به خودکشی در جوانان، ثابت کرده که اصلی ترین دلیل این عمل، خشونت و آزار و اذیت های احساسی در دوران کودکی بوده است.

«لیندسی استارک»، استاد دانشگاه واشنگتن واقع در «سنت لوییز»، در مورد سوء استفاده و نادیده گرفتن بچه ها می گوید: «ما بر این باوریم نوجوانانی که از نظر احساسی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در کودکی بیشتر نادیده گرفته شده اند، بیش از سایرین به خودکشی فکر می‌کنند.»

طبق این مطالعات، شیوع بد‌رفتاری‌ها ضد کودکان در تمامی کشورهای جهان یکسان نیست و در کشورهایی با درجه عصبانیت بیشتر، خشونت احساسی نسبت به کودکان هم بیشتر است و نتیجه این رخداد، بالا رفتن آمار خودکشی در نوجوانان و جوانان است.

محققان این داده ها و اطلاعات را با مطالعاتی که روی 9300 کودک و نوجوان 13 تا 24 ساله انجام شده، به دست آورده اند. در انجام این مطالعات از داده های ارگان های زیادی از جمله مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، یونیسف، دولت های کشورهای مختلف و دیگر سازمان های دوجانبه و یا چندجانبه کمک گرفته شده است.

پژوهشگران در ادامه تحقیقات خود اطلاعاتی را با استفاده از این داده ها و نظرسنجی های مختلف در کشورهای «هائیتی»، «کنیا» و «تانزانیا» کسب کرده اند که شامل دانسته های ارزشمندی در مورد تجربیات جوانان این کشورها با خشونت های فیزیکی، احساسی، جنسی و همچنین سلامت روانی و رفاهی آن‌هاست.

سوالات مهم در مورد آزار و اذیت کودکان از بزرگسالان در مورد موضوعاتی مثل این بوده که آیا آن ها تا به حال کودکان را تهدید به رها کردن کرده یا به آن ها گفته اند که کودک ناخواسته اند؟ دیگر سوال این بوده که تا به حال شده است که کودکشان را در مقابل دیگر کودکان تحقیر کنند؟

استارک و همکارش ایلانا سف از دانشگاه کلمبیا متوجه وجود ارتباطی بین پاسخ این سوالات و شرایط روحی و اقدام به خودکشی نوجوانان شده‌اند.

طبق این پژوهش و پرسش ها 25 تا 45 درصد از افرادی که تفکرات جدی درباره خودکشی داشته اند، بسته به جنس و کشورشان تجربه این خشونت های عاطفی را داشته اند.

آمار خودکشی و تلاش برای انجام این کار در دخترها بالاتر بوده است.27 درصد دختران در هائیتی، 15 درصد در کنیا و 8 درصد در تانزانیا خودکشی را در نظر گرفته اند. این آمار برای پسران در این سه کشور به ترتیب 8، 7 و 6 درصد بوده است.

گزارش کلی این تحقیقات به این صورت است: «ما ارتباط زیادی بین خشونت عاطفی و تلاش برای خودکشی در مردان و رنان جوامع مختلف یافته‌ایم.»

«هیچ نمونه رفتاری دیگری که تا این حد منجر به ایجاد افکار خودکشی در نوجوانان نشده است؛ این موضوع نشان می دهد آزار و اذیت کودکان از نظر عاطفی می تواند حتی از آزارهای جنسی و فیزیکی هم برای آن ها مخرب‌تر باشد.»

این تحقیقات می تواند درهای جدیدی را رو به پزشکان و روانپزشکان جهت درمان افسردگی در جوانان بگشاید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008903

وب گردی

وب گردی