کتاب امیرخانی درباره کره شمالی تا اواخر سال منتشر می‌شود

رضا امیرخانی در جمع کتاب‌خوانان مشهدی گفت: هر شکستی مقدمه پیروزی است و من موفقیت‌هایم را در حوزه نویسندگی مدیون شکست خودم در پروژه ساخت هواپیمای یک نفره می‌دانم.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مراسم افتتاحیه برنامه‌های تابستانه شبکه دانش‌آموزی کتاب به‌نشر (کتاباران) با حضور سخنرانی رضا امیرخانی و جمعی از دانش آموزان علاقمند به کتاب و کتابخوانی و با ورکشاپ در فروشگاه مرکزی کتاب انتشارات آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

امیرخانی در این برنامه، خطاب به دانش‌آموزان حاضر گفت: اگر تجارب آدمی در شکست‌ها به درستی ثبت شود و در آن تدبر و تعمق شود، قطعاً منجر به کسب موفقیت در زندگی خواهد شد. تجربیاتی که در شبکه دانش‌آموزی کتاب به‌نشر کسب می‌کنید، اگر در آینده نویسنده هم نشدید، قطعاً در مقاطعی از زندگی شما کاربرد خواهد داشت.

وی افزود: من در رشته فنی تحصیل کردم و سال ۱۳۷۰ وارد دانشگاه صنعتی شریف و موفق به اخذ مدرک مهندسی مکانیک و مدرکِ خلبانی شدم. در سال ۷۱ جوان‌ترین خلبان شخصی کشور بودم اما شغل اصلی من نویسندگی است که موفقیت‌هایم را در نویسندگی مدیون شکست خودم در پروژه ساخت هواپیمای یک نفره می‌دانم که حتی کتاب «ازبه» را براساس شکست خود در پروژه ساخت هواپیمای یک نفره نوشته‌ام. هر شکستی مقدمه پیروزی است و من موفقیت‌هایم را در حوزه نویسندگی مدیون شکست خودم در پروژه ساخت هواپیمای یک نفره می‌دانم.

نویسنده کتاب «من او» در ادامه با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد کار نویسندگی را شروع کند، باید بسیار صبور باشد، گفت: اولین آثار هر نویسنده زیاد خوانده نمی‌شود ولی سال‌های بعد آثارش با استقبال خوب علاقه‌مندان مواجه می‌شود. اولین رمانم با عنوان «اِرمیا» در سال ۱۳۷۴ نوشته شد که در سال اول در تیراژ ۳ هزار نسخه چاپ شد. چاپ این اثر در سال ۱۳۸۰ به ۶ هزار نسخه رسید و در سال‌های بعد با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد؛ به گونه‌ای که در جشنواره آثار ۲۰ سال دفاع مقدس برگزیده شد و جایزه ۲۰ سال ادبیات داستانی ایران را به خود اختصاص داد. همچنین در نخستین دوره جشنواره مهر و دومین جشنواره دفاع مقدس نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

امیرخانی نمودارهایی از روند نوشتن کتاب‌هایش و فروش آن‌ها نشان داد و گفت: هر نویسنده باید یک نمودار از کارش داشته باشد و آن را ارزیابی کند. کتاب‌هایی را که می‌خواند به خوبی تحلیل کند، این یعنی با برنامه کارکردن و آگاهی در مورد موضوعی هنری که شاید به نظر خیلی‌ها یک کار ذوقی و هر از گاهی باشد.

وی در برنامه دیگرش برای دیدار با مخاطبانش در کتابفروشی بلوار سجاد انتشارات آستان قدس رضوی حاضر شد و حدود دو ساعت در خصوص آثار مختلفش با حاضرین به گفتگو پرداخت.

در این نشست که به پرسش و پاسخ درباره آثار منتشر شده امیرخانی گذشت، وی از تدوین اثر جدیدش درباره کره شمالی خبر داد و گفت: امیدوارم این اثر تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده منتشر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008926

وب گردی

وب گردی