مراسم روز ملی فرهنگ پهلوانی برگزار شد/تجلیل از خانواده شهید جمشیدی

در مراسم روز ملی فرهنگ پهلوانی از خانواده شهید گرانقدر جمشیدی تجلیل شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مراسم روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در موسسه فرهنگ قرآن و ورزش علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد.

در این برنامه پس از تلاوت قرآن، شاهنامه خوانی، ذکر مناقب حضرت علی(ع) در واقعه خندق (17 شوال) و نمایش آیین های پهلوانی و زورخانه ای، از خانواده مهدی جمشیدی که اخیرا با زبان روزه در دمای 50 درجه کویر در حال مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید، با حضور پدر، همسر و نوزاد شهید جمشیدی تجلیل شد.

فرهاد طلوع‌کیان رییس انجمن حامیان فرهنگ و مرام پهلوانی در این مراسم گفت: نقطه اوج پهلوانی، ایثار و از جان گذشتگی است و شهدا الگوهای مرام پهلوانی هستند. فرهنگ پهلوانی مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور و سبک زندگی جوانمرد عالم بشریت حضرت علی(ع) است که باید تلاش کرد در بین همه اقشار جامعه ترویج شود. رییس سابق فدراسیون پهلوان و زورخانه ای افزود: کار فرهنگی در ورزش باید از جنس ورزش باشد و ترویج فرهنگ پهلوانی راه موثری برای کاهش بداخلاقی ها میان اهالی ورزش است.

این مراسم باشکوه با حضور جمالی نژاد معاون وزیر کشور، زهرا سعیدی نماینده مجلس، حسین زاده جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان، محمد نصیری قهرمان وزنه برداری المپیک، محمود یاوری سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال، شاهزیدی استاد آواز، اکلیلی بازیگر و با حضور جمعی از قهرمانان، پیشکسوتان، هنرمندان و مدیران به میربانی حاج مهدی هدایت، بانی موسسه علی بن ابیطالب(ع) در اصفهان برگزار شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1008931

وب گردی

وب گردی