حل مسائل اجتماعی با بهره‌گیری از اندیشمندان دانشگاهی میسر خواهد شد

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه‌ آزاد اسلامی گفت: برای تمامی مسائل اجتماعی با پشتوانه اندیشمندان و فرهیختگان دانشگاهی، می توان راه حل اساسی پیدا کرد.

حجت‌الاسلام محمد شریفانی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعدد نهادهای فرهنگی در دانشگاه ها و احتمال موازی کاری آن ها با یکدیگر اظهار کرد: حوزه فرهنگی دارای گستردگی و ابعاد مختلفی است؛ بنابراین وجود چندین بخش و نهاد برای تبیین بخش های مختلف این حوزه، امری ضروری است.

وی افزود: مباحث نظری، عملی، سبک زندگی، خانواده، هنر، ورزش از جمله ابعاد گوناگون حوزه فرهنگ است که داشتن یک یا دو نهاد برای مدیریت آن‌‌ها بسیار کم است.

شریفانی ادامه داد: درحال حاضر، قوانین موجود، مرز میان اقدامات بخش های فرهنگی در دانشگاه ها را مشخص کرده و احتمال موازی کاری به حداقل رسیده است. به عنوان مثال وظایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه در قانون به طور مشخص، معین شده است.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد تصریح کرد: ممکن است در برخی از دانشگاه ها تقسیم وظایف میان بخش های فرهنگی رعایت نشود که این مشکل را می توان با برنامه‌‌‌ریزی صحیح و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه، برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: وجود مسئولان فرهنگی در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد را یک فرصت می‌دانیم. در تمام بخش های فرهنگی این دانشگاه در سراسر کشور میان کلیه بخش های فرهنگی، هماهنگی لازم وجود دارد.

شریفانی در پاسخ به سوالی درباره نقش دانشگاه ها در حل مسائل و مشکلات کشور خاطرنشان کرد: بدون تردید، برای حل مسائل کشور باید با بهره‌گیری از راهکارهایی که صاحب‌نظران و استادان دانشگاهی ارائه می‌دهند، فضای علمی کشور را به سمت عملیاتی شدن و حرکت در مسیر حل مسائل موجود سوق دهیم. تحقق این امر، نیازمند توجه ویژه دانشگاهیان برای رفع نیازهای کشور است.

وی در پایان تاکید کرد: آنچه مسلم است، برای تمامی مسائل اجتماعی با پشتوانه اندیشمندان و فرهیختگان دانشگاهی می توان راه حل اساسی پیدا کرد و برای حل مشکلات کشور از ظرفیت موجود در دانشگاه‌ها بهره‌مند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008956

وب گردی

وب گردی