فعالیت ۳۰ هزار پایگاه تابستانی برای دانش‌آموزان

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از آغاز فعالیت ۳۰ هزار پایگاه تابستانی برای دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش، اظهار کرد: امسال برنامه‌مان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان به‌گونه‌ای است که بتوانیم ۳۰ هزار پایگاه تابستانی برای ۴ میلیون دانش‌آموز فراهم کنیم و از ظرفیت مدارس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، فضاهای آموزشی و پرورشی، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌سالن‌های ورزشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین از ظرفیت‌های خوب تشکل‌های دانش‌آموزی شامل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان جمعیت هلال احمر و سازمان دانش‌آموزی استفاده کنیم تا بتوانیم حداقل‌ها را برای دانش‌آموزان انجام داده باشیم.

وی افزود: در سال تحصیلی که سپری شد، ۱۴ میلیون دانش‌آموز مشغول تحصیل وجود داشت و این طرح تابستانی با ۴ میلیون نفر تشکیل خواهد شد؛ آموزش و پرورش با سختی اقدامات را انجام می‌دهد و واقعا نگران شعار «آموزش تعطیل می‌شود ولی تربیت خیر» است.

رمضانی ادامه داد: نگاه ما این است که دانش‌آموزان در سه ماه تابستان بتوانند در آن برنامه‌ای که دوست دارند، فعالیت کنند و شعارِ محوری ما این است که دانش‌آموزان مهارتی بیاموزند که در آینده به آنها کمک کند؛ دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی می‌توانند در طرح تابستانی شرکت کنند ولی در مقطع متوسطه تلاش داریم تا از مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش استفاده کنیم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

وی با اشاره به اینکه آموزش مهارت‌های خدماتی در دستورکار است،گفت: همان‌طور که مردم واقف هستند دانش‌آموزان ما از سال‌های گذشته که تعطیلی تابستان‌شان آغاز می‌شد، در مغازه‌ای مانند برقکاری و... کارهای خدماتی انجام می‌دادند؛ همچنین تلاش ما بر این است تا اگر دانش‌آموز تصمیم به دریافت آموزش فن در مغازه‌ای دارد، آن مکان باید مورد تأیید آموزش و پرورش باشد تا خانواده‌ها نگرانی از این بابت نداشته باشند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در عین حال کارخانه‌ها نیز باید در طرح تابستانی دانش‌آموزان ورود یابند و اگر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ورود پیدا کند و مدرکی به افرادی که در این دوره‌ها حضور دارند ارائه دهد، بسیار خوب است.

رمضانی به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: امسال در سطح مدارس مسابقات فرهنگی ـ هنری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با حضور ۱۰ میلیون و ۸۳ هزار شرکت‌کننده برگزار شد؛ همچنین در مسابقات قرآن بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر حضور یافتند؛ تشکل‌ها نیز انصافا در همه حوزه‌ها اقدامات بی‌نظیری انجام داده‌اند، به طور مثال تشکل‌های بسیج دانش‌آموزی در اردوهای راهیان نور اقدامات خوبی انجام داد.

وی افزود: امسال به اتفاق دانش‌آموزان سراسر کشور طرح مهمی به نام «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» انجام شد و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به صورت فوق‌برنامه جمع‌آوری شد تا دانش‌آموزان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فعالیتی اجتماعی یاد بگیرند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌؛ همچنین خانواده‌ها حضوری پررنگ ‌در این طرح داشتند.‌‌‌‌‌‌

انتهای پیام/

کد خبر: 1008971

وب گردی

وب گردی