شبیه سازهای آزمایشی آزمایشگاه های آب با تکیه بر توان داخلی تولید شد

یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی، دستگاه‌هایی را برای انجام آزمایش‌های دقیق در حوزه‌های هیدرولیک، مکانیک سیالات و منابع آب طراحی و روانه بازار تجاری کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، عملی شدن ایده‌های نوآور و آزمایش ایده‌ها در مرحله عمل، نیازمند وجود تجهیزات آزمایشگاهی و ارزیابی است که نتیجه را دقیق، بی کم‌وکاست و منطبق با واقعیات ارائه کند. ساخت و بهره بردن از چنین تجهیزاتی، نیازمند دانش فنی و تخصص در ساخت ابزارهای دقیق است. یک شرکت دانش‌بنیان توانست با ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه‌های آب و هیدرولیک این نیاز را تأمین کند.

احد باحجب، مدیرعامل شرکت آذر آشنا آب، با بیان این‌که ساخت تجهیزات حوزه هیدولیک و آب به عنوان یکی از نیازهای مراکز تحقیقاتی و صنعتی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: کار خود را با ساخت و طراحی مدل‌های آموزشی هیدرولیکی، آغاز کردیم و با ساخت تجهیزات پژوهشی وآزمایشگاهی آموزشی درزمینه های هیدرولیک، مکانیک سیالات، هیدرلوژی ومنابع آب، آبیاری، اتوماسیون واندازه گیری آب، تلاش کردیم بخشی از نیازهای صنایع آبی، مهندسی و آموزشی کشور به این تجهیزات را تأمین کنیم.

این فعال فناور، تولید دستگاه‌های آزمایشی شبیه‌ساز را یکی از خطوط تولید این شرکت عنوان کرد و گفت: تجهیزات سیمولاتور یا شبیه ساز نقش مهمی در یادگیری، تست‌های تکنیکی دقیق و افزایش کیفیت محصول نهایی دارند. بر همین اساس، تجهیزات شبیه‌ساز مانند شبیه‌ساز باران، برای مدل‌سازی رواناب‌ها فرسایش و رسوبگذاری تولید شده است.

مدیرعامل شرکت آذر آشنا آب افزود: ساخت شبیه‌سازهای انتقال رسوب، گردابهای آزاد و اجباری، کانال جریان روباز و فشار هیدرواستاتیک از دیگر تجهیزات شبیه‌ساز تولیدشده توسط این شرکت است.

باحجب، به نقش تولید این تجهیزات در افزایش کیفیت تجهیزات تولیدی حوزه آب اشاره کرد و گفت: اغلب تجهیزات ساخته شده توانسته است استانداردهای ملی را کسب کند و به عنوان یک محصول کارآمد، توانمندی خود را نشان دهد. علاوه بر این بخش دیگر تجهیزات ساخته شده در مرحله اخذ تاییدیه‌های فنی و آزمایشگاهی قرار دارند.

این فعال فناور از راه‌اندازی این حرکت توسط جمعی از دانشگاهیان گفت و ادامه داد: تعدادی از فعالان دانشگاهی که در حوزه‌های مهندسی و آب و خاک فعالیت می‌کنند با شناخت نیاز بازار، این محصولات را به بازار عرضه کرده‌اند.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی چون دستگاه آزمایش ضربه جت، سطح سنج اولتراسونیک، دستگاه بررسی کاویتاسیون، میز هیدرولیک حجمی، دستگاه مطالعه هیدرولوژی از دیگر تولیدات آذر آشنا آب به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008997

وب گردی

وب گردی