ایجاد فضای آزاد‌اندیشی در دانشگاه امری ضروری‌ست/ دانشجویان باید به راحتی اظهار‌نظر کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید فضای دانشگاه به سمت گفتمان‌سازی، تضارب آرا و نقد و نظر پیش رود تا دانشجویان بتوانند به راحتی اظهار نظر کنند.

ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاثیر گذاری علمی دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد عدالت آموزشی در نظام آموزش عالی کشور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل این که بسیاری از استانداردهای لازم را برای مسائل آموزشی و پژوهشی فراهم کرده است، می تواند نقش موثری را در فرآیند تولید علم کشور داشته باشد.

وی افزود: با تاسیس و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی، تاکنون بسیاری از عرصه های علمی فتح شده و یا در حال فتح شدن است؛ دانشگاه آزاد به دلیل این که بر پایه حمایت های مردمی استوار است، می تواند در تولید علم، تکنولوژی و پژوهش های بنیادی کمک جدی کند.

کلانتری با اشاره به تاثیر گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه عدالت اجتماعی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی صرفا چند استان از امکانات آموزش عالی برخوردار بودند؛ اما پس انقلاب اسلامی و با تاسیس دانشگاه آزاد، تمامی نقاط کشور از نعمت آموزش عالی برخوردار شدند و مردم توانستند به امر تحصیل بپردازند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با تاسیس دانشگاه آزاد بسیاری از جوانان و نوجوانان در مناطق محروم، توانستند به فضای آموزش عالی وارد شوند و امروز دارای تحصیلات بالای علمی هستند؛ همچنین بسیاری مدیران فعلی کشور از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شده اند.

وی با اشاره به برنامه های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد در سال جاری اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری، گامی اساسی در جهت تحول در علوم انسانی خواهد برداشت؛ با توجه به این که در گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، تحرک جدی در راستای تبیین اهداف مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

کلانتری خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تاسیس معاونت علوم انسانی، کرسی های نظریه پردازی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد توسعه خواهد یافت؛ در حوزه کرسی های آزاد اندیشی باید فضای دانشگاه ها را به گونه ای تنظیم کنیم که دانشجویان بتوانند به راحتی نظرات خود را بیان کنند. این موضوع به فهم مبانی سیاسی و نخبه پروری کمک خواهد کرد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: باید فضای دانشگاه به سمت گفتمان سازی، تضارب آرا و نقد و نظر پیش رود تا دانشجویان بتوانند به راحتی اظهار نظر کنند. اگر این فضا را ایجاد نکنیم، در موضوعات مختلف آموزشی و فرهنگی ضعف اساسی پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009002

وب گردی

وب گردی