فرصت مجدد ثبت‌نام در دوره‌های بدون آزمون کاردانی نظام جدید

مشاور عالی سازمان سنجش از فرصت مجدد برای ثبت‌نام در دوره‌های بدون آزمون کاردانی نظام جدید فنی‌وحرفه‌ای خبر داد و گفت: متقاضیان پذیرش در رشته‌های بدون آزمون این دوره‌ها می‌توانند از 7 تا 11 مرداد 98 ماه نسبت به ثبت‌‍‌نام اقدام کنند.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مصوبه ثبت‌نام در دوره کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال 98 گفت: با توجه به مصوبه 26 اسفند 97 شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام 3-3-6، افراد واجد شرایط می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال 98 اقدام کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام و انتخاب رشته در این دوره‌ها در یک مرحله از طریق سایت سنجش سازمان سنجش آموزش کشور انجام شد و با توجه به مهلت تمدید شده، فرصت ثبت نام و انتخاب رشته پنجشنبه 30 خرداد به پایان رسید.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: پذیرش در 30 رشته الکترونیک، تربیت کودک، ساخت و تولید، مدیریت خانواده، صنایع فلزی، طراحی و دوخت، صنایع چوب و مبلمان، هنرهای تجسمی-نقاشی، چاپ، امور دامی، ساختمان، امور زراعی و باغی، صنایع شیمیایی، ماشین‌های کشاورزی، صنایع نساجی، موسیقی، متالورژی، هتلداری و گردشگری، سرامیک، حمل و نقل، معدن، مکاترونیک، ناوبری، پویانمایی، الکترونیک و مخابرات دریایی، فتوگرافیک، مکانیک موتورهای دریایی، معماری داخلی، امور اداری و صنایع دستی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌هایی بدون آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال 1398 در صورتی که از تاریخ 19 تا 30 خرداد 98 موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می‌توانند برای پذیرش در این رشته‌ها از 7 تا 11 مرداد 98 به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اصلاحات مربوط به آن، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در پذیرش این رشته‌ها اقدام کنند.

توکلی با اشاره به آمار نهایی ثبت‌نام و انتخاب رشته در دوره‌های کاردانی نظام جدید و ظرفیت پذیرش گفت: 112 هزار و 194 نفر در این دوره‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، همان‌طور که می‌دانید ظرفیت پذیرش این دوره‌ها 255 هزار و 608 نفر است.

وی افزود: پذیرش در 9 رشته امتحانی الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی با آزمون صورت می‌گیرد،‌ لازم به ذکر است آزمون رشته‌هایی که پیش‌تر به آن اشاره شد، در روز جمعه 11 مرداد 98 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009003

وب گردی

وب گردی