ایجاد رشته میان‌رشته‌‌‌‌ای حقوق پزشکی  در دانشگاه آزاد استان مازندران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: درصددیم رشته‌‌های میان‌رشته‌‌ای که دربردارنده علوم جدید است را در واحدهای استان مازندران ایجاد کنیم؛ یکی از این رشته‌‌ها، رشته حقوق پزشکی است که بعد از تایید سازمان مرکزی و وزارت علوم در این واحدهای دانشگاهی تدریس می‌‌شود.

حسین منصوریان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد مدارس مهارتی در واحدهای دانشگاهی این استان گفت: بدون تردید، ایجاد مدارس مهارتی منجر به تربیت فارغ‌التحصیلانی کارآمد شده که بعد از اتمام تحصیلات خود می‌‌توانند، کارآفرین باشند و به راحتی وارد بازار کار شوند. در مدارس سما سطح استان هم با توجه به علائق دانش‌‌آموزان، مهارت آموزی در یک‌‌سری رشته‌‌های خاص آغاز شده است. در مقطع متوسطه مدرسه سما قائم شهر، مهارت‌‌آموزی در رشته خیاطی برای دختران؛ مورد توجه قرار گرفته که هم‌‌‌زمان با تحصیل، مهارت‌‌‌های لازم این هنر را می‌آموزند.

وی درباره ماموریت دانشگاه آزاد مازندران در طرح پایش افزود: طرح پایش در دانشگاه آزاد، انقلابی در توسعه پژوهش‌‌های کاربردی بوده و مهم‌‌ترین هدف آن حل مسائل و چالش‌‌های کشور است که در قالب موضوع پایان‌‌‌‌‌نامه‌‌های تحصیلات تکمیلی منجر به حل مسائل موجود خواهد شد. ماموریت دانشگاه آزاد استان مازندران هم با توجه به ظرفیتی که دارد در حوزه دریا و فناوری اطلاعات دریا تعیین شده که برای تحقق این امر رایزنی‌‌های گسترده‌‌ای را با بنادر مختلف در سطح استان داشتیم.

منصوریان درباره تغییر الگوهای سنتی تدریس و همگام‌‌سازی با دانشگاه‌های مطرح دنیا در دانشگاه آزاد گفت: بدون تردید، برای بالابردن سطح کیفی آموزش باید به سمت سیستم پژوهش‌‌محور حرکت کنیم و به پژوهش‌‌های کاربردی برای حل مسائل موجود، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی درباره ایجاد رشته‌‌های میان رشته‌‌ای در واحدهای استان مازندران تاکید کرد: برای همگام‌‌سازی با دانشگاه‌‌های مطرح دنیا باید به علوم روز و ایجاد رشته‌‌‌های میان رشته‌‌ای هم توجه داشته باشیم. بر همین مبنا، درصددیم رشته‌‌های میان‌رشته‌‌ای که دربردارنده علوم جدید است را در واحدهای استان مازندران ایجاد کنیم؛ یکی از این رشته‌‌ها، رشته حقوق پزشکی است که بعد از تایید سازمان مرکزی و وزارت علوم در این واحدهای دانشگاهی تدریس می‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران درباره تحقق شعار 1404 و قرار گرفتن دانشگاه آزاد در جایگاه نخست آموزش عالی کشور خاطرنشان کرد: بدون تردید، اگر بخواهیم در جایگاه نخست آموزش عالی کشور قرار بگیریم باید به بالابردن کیفیت آموزش و تربیت فارغ‌‌التحصیلان کارآفرین و توانمند توجه داشته باشیم. ایجاد مدارس مهارتی و راه‌‌اندازی طرح پایش در جهت حل مسائل کشور در دانشگاه آزاد که اقداماتی بی‌‌نظیر در آموزش عالی کشور است عاملی مهم در جذب داوطلبان ورود به دانشگاه بوده که تا سال 1404 منجر به رسیدن دانشگاه آزاد در جایگاه نخست آموزش عالی کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009012

وب گردی

وب گردی