یزدی ها بیشترین چک برگشتی را دارند

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: سیستان و بلوچستان کمترین چک برداشتی و استان های یزد، اصفهان، چهار محال و بختیاری و تهران بیشترین چک های برگشتی را دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در جمع خبرنگاران در رابطه با وصول مطالبات چک گفت: سیستان و بلوچستان کمترین چک برداشتی را داشتند. پس از آن خوزستان و ایلام قرار دارند. در مقابل استان‌های یزد، اصفهان، چهار محال و بختیاری و تهران استان‌هایی هستند که بیشترین چک‌های پاس نداشته و به عبارتی برگشتی را داشتند.

وی افزود: به نظر می‌رسد تلاش مضاعفی برای وارده‌های پرونده‌های قضائی باید انجام شود. سالیانه حدود یک میلیون به پرونده‌های در گردش ما اضافه می‌شود. اگر چه قضاتی را اضافه کردیم اما این فشار به قضات وارد است. نرخ رسیدگی در سال ۹۶، ۹۹/۱۶ و امسال حدود ۹۸ درصد شده است. این در مقایسه با فشار به قوه قضائیه و پرونده‌های در گردش زیاد است.

شهریاری ادامه داد: نمایندگان مجلس به هنگام تصویب بودجه به این آمارها توجه کنند تا بودجه و منابع مالی کافی در اختیار ما قرار دهند.

شهریاری به هزار خدمت ارایه شده در دفاتر خدمات الکترونیک اشاره کرد و گفت: خدمات آغازین، پیگیری، تکیملی، پشتیان از جمله این خدمات است. راه اندازی سامانه ثنا، راه اندازی شکواییه، دادخواست شورای حل اختلاف، واخواست اسناد تجاری، اعلام جرم اطهار نامه‌، ارایه دادخواست در محاکم، خلاصه پرونده و پیگیری اظهار نامه از جمله این خدمات است.

معاون رییس قوه قضاییه تصریح کرد: کیفیت گزینش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراحلی دارد. پس از ثبت نام بر حسب تعطیلات، سابقه مدیریتی، سابقه کار قضایی یک امتیاز بندی سیستمی می‌شود. سیستم این امتیازات را محاسبه می‌کند. میانگین سن مدیران ما پنجاه سال است و جوان‌ترین مدیر در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سی و پنج سال است.‌

شهریاری ادامه داد: تاکنون با تاسیس این دفاتر 22 میلیارد تومان صرفه جویی شده است.

این خبرتکمیل می شود.

مهر

کد خبر: 1009031

وب گردی

وب گردی