جذب دانشجویان افغان در واحد بین‌المللی چابهار از اول مهرماه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی چابهار از جذب دانشجویان افغان در مهرماه سال جاری خبر داد.

بهزاد دهواری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه های تدریس در واحد چابهار اظهار کرد: در این حوزه باید به سر فصل‌های آموزشی مراجعه کنیم؛ در حال حاضر سرفصل های آموزشی در برخی از رشته ها، قدیمی و متعلق به دوره های گذشته بوده که نیازمند بازنگری و تجدیدنظر است.

وی افزود: برای تنظیم صحیح برنامه های درسی، ابتدا باید سر فصل های آموزشی را مطابق با هر رشته به روز رسانی کنیم؛ متاسفانه برخی از سر فصل های آموزشی بسیار قدیمی شده به طوری که حتی دروس آن ها منسوخ شده است.

دهواری با اشاره به تاسیس رشته های میان رشته ای در واحد چابهار ادامه داد: در برخی از رشته ها دروسی تحت عنوان مباحث ویژه وجود دارد که تصمیم گرفتیم این دروس را به صورت مباحث روز تدریس کنیم. در این خصوص کارگروهی متشکل از کارشناسان و متخصصان تشکیل دادیم که در این کار گروه، توسعه رشته‌های میان رشته‌ای در حوزهای IT و فناوری اطلاعات بررسی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار با اشاره به جذب دانشجویان خارجی تصریح کرد: امسال با تلاش رئیس دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان و هماهنگی با نمایندگی وزارت امور خارجه، مشکل جذب دانشجویان خارجی برطرف شد؛ در همین راستا، رایزنی هایی را با موسساتی که دانشجویان افغان در آن تحصیل می کنند انجام دادیم و امیدواریم تا اوایل مهرماه جذب دانشجویان افغان را در واحد چابهار افزایش دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: دانشجویان افغان بیشتر در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند و شهریه آن ها تفاوتی با دانشجویان ایرانی ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009054

وب گردی

وب گردی