جدیدترین اقدامات دانشگاه آزاد برای ایمن سازی مسیر تردد دانشجویان واحد علوم‌و‌تحقیقات/ مکانیزم طراحی شده دارای بالاترین استانداردهاست 

سرپرست واحد علوم‌و‌تحقیقات گفت: مکانیزمی که توسط پیمانکار برای ایمن سازی مسیر تردد دانشجویان واحد علوم و تحقیقات طراحی شده، از نظر ایمنی دارای بالاترین استانداردهاست و از متوسط ایمنی کشور بالاتر است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد علوم و تحقیقات، رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌گو با برنامه رادیویی پارک شهر با تأکید بر اینکه بعد از حادثه واژگونی اتوبوس، پیمانکار خلع قرار داد شد، گفت: بلافاصله بعد از حادثه با یکی از بهترین شرکت‌های اتوبوسرانی درون شهری قرارداد بستیم و تمام اتوبوس های قدیمی تعویض شدند.

وی با بیان اینکه روزانه 500 سرویس رفت و برگشت توسط 50 اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات انجام می‌شود، افزود: اخیراً در برخی از مسیرها که در گذشته سرویس حمل و نقل عمومی و امکان استفاده از اتوبوس نبوده، از خودروهای ون استفاده کردیم که دانشجویان در ایام امتحانات آسایش بیشتری داشته باشند.

مسعودی با تأکید بر اینکه به منظور نصب گاردریل و ایمنی سازی مسیر تردد در واحد علوم و تحقیقات با یکی از پیمانکاران مطرح ساختمانی کشور وارد مذاکره شدیم، اظهار داشت: از ابتدای تعامل و مذاکره تأکید بر ارائه بهترین کیفیت و تأیید نظر پلیس راهنمایی و رانندگی داشتیم. با توجه به اینکه طول مسیر بر حسب شرایط، نیاز به گاردریل های مختلفی از جمله سه موج، یک موج، نیوجرسی و قرقره‌دار دارد، بنابراین نیاز به مطالعات میدانی جامع وجود داشت.

سرپرست واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: پس از آنکه طرح اولیه از سوی پیمانکار مشخص شد، با پلیس راهنمایی و رانندگی چندین جلسه به منظور تأیید طرح برگزار کردیم و در نهایت طرح اجرایی هفته گذشته ارائه شد و به دنبال بستن قرارداد با پیمانکار مرتبط هستیم. مکانیزمی که توسط پیمانکار برای ایمن سازی مسیر تردد دانشجویان واحد علوم و تحقیقات طراحی شده از نظر ایمنی دارای بالاترین استانداردهاست و از متوسط ایمنی کشور بالاتر است.

وی افزود: دفتر فنی دانشگاه مسیرهایی که به طور قطع نیاز به گاردریل دارند و به فرآیند دیگری نیاز ندارد، شناسایی کرده و حدود هزار متر گاردریل توسط پیمانکار نصب شده و همین مقدار نیز در حال خریداری و نصب است.

سرپرست واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: جاده واحد علوم و تحقیقات 25 سال گذشته کشیده و ارتباطی به دوران مدیریت 9 ماهه اینجانب ندارد. از ابتدا نیز این جاده مجهز به گاردریل نبوده است.

مسعودی در ادامه با تأکید بر اینکه تله کابین مشکل حمل و نقل واحد علوم و تحقیقات را حل نمی‌کند، گفت: در ساعت اوج رفت و آمد در واحد علوم و تحقیقات 4600 نفر باید جا به جا شوند، در حالی که ظرفیت تله کابین حدود 2 هزار نفر است. علاوه بر اینکه تله کابین مسیر مستقیم را طی می کند و ساختمان هایی در مسیر داریم که تله کابین پوشش نمی دهد.

وی در پایان اظهار داشت: هزینه نگه داری و استفاده از تله کابین از نظر اقتصادی هیچگونه توجیهی ندارد. این موضوع نیز در گزارش کمیسیون مجلس ذکر شده که تله کابین مناسب حمل و نقل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009062

وب گردی

وب گردی