دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای گذراندن فرصت مطالعاتی به مراکز صنعتی می‌روند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای حضور در مراکز صنعتی از نیمه دوم سال گذشته فعال شده است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص ارتباط ناموفق دانشگاه‌ها با صنعت اظهار کرد: ارتباط بین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با صنعت، برنامه تنظیم شده‌ای است که بخشی از آن دانشجویان هستند و در قالب کارآموزی‌های دانشجویی، سامانه‌ای تعریف شده است. این سامانه از سال گذشته فعال است و دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف در این سامانه ثبت نام می‌کنند و برای کارآموزی می‌روند.

وی ادامه داد: بخش دوم، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که از نیمه دوم سال گذشته فعال شده است. بر همین مبنا، دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای گذراندن فرصت مطالعاتی به مراکز صنعتی می‌روند.

غلامی درباره بخش مربوط به اعضای هیئت علمی و استادان در برنامه تنظیم شده ارتباط دانشگاه با صنعت یادآور شد: بخش مربوط به اعضای هیئت علمی و استادان نیز در قالب امتیازدهی به پروژه‌های مشترک بین دانشگاه و صنعت در ارزیابی‌ها، بحث ارتقا و هیئت ممیزها صورت می‌گیرد.

وزیر علوم تصریح کرد: از ابتدای سال 98، اعضای هیئت علمی جوانی که به تازگی استخدام می‌شوند را در دوره پیمانی ملزم کرده‌ایم تا حداقل 6 ماه فرصت مطالعاتی را در صنعت بگذرانند و بعد به‌‌عنوان نیروی رسمی استخدام شوند.

غلامی درباره اعزام تیم های دانشجویی به مسابقات یونیورسیاد 2019 خاطرنشان کرد: اعزام تیم های دانشجویی به مسابقات یونیورسیاد 2019 با در نظر گرفتن حضور دانشجویان در یک پروسه منظم برای انتخاب تیم، بازیکنان و رشته های ورزشی صورت گرفت. با این حال هرچند تعداد تیم های اعزامی به مسابقات یونیورسیاد کم بوده اما سعی کردیم از نظر کیفی همه چیز در نظر گرفته شود.

وزیر علوم تصریح کرد: با توجه به کیفی سازی در کاروان ایران برای مسابقات یونیورسیاد امیدوارم که دانشجویان با دستان پر به کشور بازگردند.

وی در پایان تاکید کرد: برای تیم هایی که امکان شرکت در مسابقات را داشتند مشکل بودجه وجود نداشته و مشکلات ارزی در اعزام دانشجویان تاثیر زیادی نداشته است. انتخاب تیم ها با نظر کارشناسان و مربیان صورت گرفته، تیم ها دانشجویی بوده و شاید نباید روی آنها حرفه ای قضاوت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009066

وب گردی

وب گردی