اولین عمل جراحی لاپاروسکوپی دربیمارستان امام سجاد(ع) با موفقیت انجام شد

اولین عمل جراحی لاپاروسکوپی (جراحی بدون برش) در بیمارستان امام سجاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد تبریز، یوسف ادیانی فوق تخصص جراحی لاپاروسکوپی درباره نخستین عمل جراحی لاپاراوسکوپی کیسه صفرا در تبریز اظهار کرد: ظهر امروز نخستین عمل جراحی لاپاراوسکوپی کیسه صفرا با دستگاه پیشرفته (استرایکر) بر روی بیمار خانم ۵۰ ساله در بیمارستان امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با موفقیت انجام شد.

ادیانی به مزیت عمل لاپاروسکوپی نسبت به سایر جراحی‌ها اشاره کرد و گفت: این عمل با برش‌های بسیار کوچک انجام می‌شود، درد آن بسیار کمتر و ریکاوری آن نیز بسیار سریع‌تر است. بیمار هم می‌تواند حدود ۴ تا ۵ روز بعد از عمل به کارهای روزمره خود بپردازد.

وی افزود: این عمل به‌دلیل اینکه برش‌های زیادی ندارد، بیمار اگر در آینده کارهای سنگین نیز انجام دهد، احتمال فتق‌های جدار شکم بسیار کمتر است.

ادیانی بیان کرد: در این جراحی به‌دلیل تماس‌نداشتن دست جراح با قسمت‌های داخلی بدن، احتمال چسبندگی نیز بسیار کمتر است و احتمال جاماندن جسم خارجی در داخل شکم نیز وجود ندارد.

گفتنی است، یوسف ادیانی دوره فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته را تحت نظر پرفسور میشرا از ایالت فلوریدای آمریکا گذرانده و لاپروسکوپی را با سرعتی بالا انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009082

وب گردی

وب گردی