۶ میلیون و 500 هزار موتورسوار گواهینامه ندارند

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: یکی از مشکلات ما این است که از ۱۱ میلیون موتورسیکلت سوارفقط 4 میلیون و 500 هزار نفر گواهینامه موتورسیکلت دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به مشکلاتی که رانندگان موتورسیکلت برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت دارند گفت: یکی از مشکلات ما این است که از ۱۱ میلیون موتورسیکلت سوار تقریباً 4 میلیون و 500 هزار نفر گواهینامه موتورسیکلت دارند.

وی افزود: اینکه این تعداد از موتورسیکلت سواران گواهینامه موتور ندارند چند دلیل دارد، شاید یکی از دلایل آن گرانی گواهینامه موتورسیکلت باشد و دلیل دیگر نبود آموزشگاه هایی برای آموزش و امتحان گرفتن برای اخذ گواهینامه باشد.

یکی از مشکلات ما این است که از ۱۱ میلیون موتورسیکلت سوار تقریباً ۴.۵ میلیون نفر گواهینامه موتورسیکلت دارند

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: البته دلایلی دیگری از جمله در دسترس نبودن آموزش دهنده در این امر، سنگین بودن آیین نامه موتورسیکلت و… هم باعث می‌شود تا رانندگان موتورسیکلت تمایلی برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت نداشته باشند.

سردار هادیانفر گفت: به همین منظور طرح ساماندهی برای موتورسیکلت سواران را در دستور کار داریم تا بتوانیم شرایطی راحت تر برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت ارائه دهیم، چراکه داشتن گواهینامه برای هر راننده ای بهتر از نداشتن آن است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعداد بسیاری از آموزشگاه ها، ثبت نام برای گواهی نامه موتورسیکلت ندارند و مخاطبان نمی دانند باید برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت به کجا مراجعه کنند گفت: این موضوع به روئیت پلیس راهور هم رسیده است، برخلاف اینکه آموزشگاه ها در معرفی خودشان اعلام کرده اند که گواهینامه موتورسیکلت هم ارائه می دهند اما وقتی مخاطب برای این موضوع به آنها مراجعه می کند می گویند دیگر آموزشی در زمینه گواهینامه موتورسیکلت نداریم که البته این مهم هم در همان طرح سامان دهی موتورسیکلت سواران بررسی می شود.

مهر

تعداد بسیاری از آموزشگاه ها، ثبت نام برای گواهی نامه موتورسیکلت ندارند و مخاطبان نمی دانند باید برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت به کجا مراجعه کنند

انتهای پیام/

کد خبر: 1009083

وب گردی

وب گردی