شهید چمران نمونه ای از یک استاد انقلابی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای هدایت نسل جوان استادان باید در مسیر انقلاب قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش «استاد تراز انقلاب اسلامی» و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر چمران که عصر امروز در واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد، گفت: کرسی مقدس تدریس در دانشگاه از ارزش‌های بزرگ محسوب می‌شود که استادان دانشگاه باید قدردان این نعمت بزرگ باشند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران، خاطرنشان کرد: ایشان یک انسان مخلص و ستاره‌ای بود که در آسمان انقلابی‌گری کشور درخشید و به عنوان یک استاد تراز انقلاب اسلامی نقش ایفا کرد. قبل از دکتر چمران، امام خمینی (ره) نمونه بارز انسانی بود که در عصر ما نماد انبیای الهی را به عرصه نمایش گذاشت. امام (ره) نقش بزرگ استادی را برعهده داشت و باعث شد که پس از ناامیدی‌ها، اسلام ناب محمدی(ص) در مرکز توجهات قرار گیرد.

کلانتری با بیان اینکه شاخص‌های استاد انقلابی در دو بخش شخصی و اجتماعی قابل ارزیابی است، گفت: اولین شاخص استاد تراز انقلابی این است که به راه خود ایمان داشته باشد، همانگونه که امام (ره) به حرکت خود اعتقاد کامل داشت. در مسیر امام خمینی(ره) و از آغاز حرکتشان برای انقلاب، فراز و نشیب‌های فراوانی وجود داشت، اما ایشان هیچ‌گاه گرفتار شک و تردید نشد و با اعتقاد راسخ به راه خود ادامه داد. استادان دانشگاه نیز باید این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دومین شاخص استاد تراز انقلابی، ادامه داد: این اساتید باید از موضوعات روز در تمامی حوزه‌ها از جمله معارف، آموزه‌های قرآن، روایات، دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و... اطلاعات کافی و لازم داشته باشند. مقام معظم رهبری در این زمینه با دامنه گسترده‌ای از مطالعات می‌تواند الگوی واقعی استاد تراز انقلابی باشد.

وی خاطرنشان کرد: استاد تراز انقلاب نیز باید با دست پر به دانشگاه بیاید و تربیت فرزندان کشور با موازین انقلاب باید دغدغه اساتید تمام گروه‌های دانشگاهی باشد.

کلانتری با بیان اینکه استادان دانشگاه وظیفه خطیری نسبت به تربیت نسل جوان برعهده دارند، گفت: نسل جوان قرار است گام دوم انقلاب را بردارد. از این رو نقش استادان در شناساندن انقلاب به جوانان، دوچندان می‌شود. اگر قرار است نقش استاد تراز انقلاب اسلامی را برعهده بگیریم، باید حجم وسیعی از مطالعات داشته باشیم تا هم انقلاب را بهتر بشناسیم و هم به نحو احسن آن را به نسل جوان منتقل کنیم. اگر این اتفاق بیفتد، نسل جدید می‌تواند گام دوم انقلاب اسلامی را محکم‌تر بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009088

وب گردی

وب گردی