دانشگاه تهران با بیش از 15 دانشگاه فرانسه تفاهم‌نامه همکاری دارد

رئیس دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر دانشگاه تهران با بیش از 15 دانشگاه فرانسه، تفاهم‌نامه همکاری دارد و همکاری‌های متعددی بر اساس تفاهم دانشگاهی با دانشگاه‌های سوربن پاریس داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود نیلی احمدآبادی در رویداد بین‌المللی انجمن دانشگاهی فرانسه زبان که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز رویداد مهمی میان دانشگاه تهران و دانشگاه فرانسوی رخ داد. سال گذشته هم نشستی با این کشور برگزار و نتایج خوبی حاصل شد.

وی ادامه داد: توسعه همکاری بین دانشگاهی یک ضرورت است. در واقع برگزاری این همایش نشان از توسعه روابط برای توسعه همکاری‌های بین رشته‌ای میان دو کشور دارد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: کشور فرانسه همواره در برنامه‌های دانشگاه تهران جهت توسعه همکاری‌های بین‌المللی نقش ویژه و مهمی ایفا کرده و ارتباط تنگاتنگی با جامعه علمی این دانشگاه داشته است.

نیلی احمدآبادی تصریح کرد: دانشگاه تهران در زمان تاسیس خود در سال 1934 میلادی و در قالب دارالفنون با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی فرانسه همکاری‌های سازنده داشته و از استادان و محققان آن بهرمند شده است. این همکاری حتی در معماری برخی از پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران به چشم می خورد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر دانشگاه تهران با بیش از 15 دانشگاه فرانسه، تفاهم‌نامه همکاری دارد و همکاری‌های متعددی بر اساس تفاهم دانشگاهی با دانشگاه‌های سوربن پاریس داشته است.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: تاکنون صدها استاد و دانشجو در قالب برنامه‌های مختلف بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های فرانسه در ایران حضور یافته‌اند، به طوری که تعداد قابل توجهی دانشجوی فرانسوی در دانشگاه تهران و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی مشغول به تحصیل یا تحقیق هستند.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران برای توسعه همکاری با فرانسه در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی، علوم پایه، پروژه 2020 و اعطای بورس‌های متقابل میان دو کشور را در دستور کار دارد.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: ما در طی چهار سال گذشته میزبان 209 استاد دانشگاه‌های فرانسه و 73 دانشجوی فرانسوی بوده‌ایم. همکاری‌های ما گسترده بوده و تبادل استاد داشته‌ایم.

وی یادآور شد: در پایان امیدواریم دانشگاه تهران بتواند با استفاده از ظرفیت‌های AUF در راستای ارتقای همکاری‌ها قدم بردارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009117

وب گردی

وب گردی