برداشت بیش از 7 تن یونجه از مزرعه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

بیش از 7 تن یونجه از 4 و نیم هکتار اراضی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برداشت شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد شهرکرد، به منظور جذب درآمدهای خارج از شهریه و وابستگی کمتر به شهریه دانشجویی، 4 و نیم هکتار از زمین های آبی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد امسال به کشت یونجه اختصاص یافت که به طور میانگین از هرهکتار دو تن محصول برداشت شد.

مظاهر نیکخواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد با اعلام این خبر گفت: این دانشگاه به منظور تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و حمایت از ایده های جوانان به ویژه دانشجویان، اقدام به هدایت و حمایت از ایده ها می کند تا این ایده ها تبدیل به ثروت شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از ایده های مختلف دانش بنیان، ثروت آفرین و ایده های علمی برای تبدیل شدن به ثروت حمایت می کند. طرح حمایت از ایده های ثروت آفرین در قالب حمایت از دانشجویان دانشگاه، دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی و افراد بومی اجرایی می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تصریح کرد: در راستای عدم وابستگی به شهریه دانشجویی، 4 و نیم هکتار از اراضی مزرعه دانشگاه به کشت یونجه اختصاص داده شد که در چین اول، بیش از 7 تن یونجه خشک برداشت شد.

نیکخواه با بیان این که در مزرعه یونجه از روش های آبیاری نوین استفاده می شود، افزود: آبیاری یونجه در مزرعه دانشگاه با روش آبیاری بارانی کاملاً مکانیزه اجرا می شود. همچنین برداشت یونجه و بسته بندی آن نیز با کمک دستگاه انجام می شود.

وی گفت: نخستین دوره برداشت این محصول انجام شد و شرایط اقلیمی مناسب استان چهارمحال و بختیاری در فصل های تابستان، امکان 4 دوره برداشت دیگر یونجه را در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی واحد شهرکرد فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: در هر دوره برداشت حدود 7 تن علوفه خشک تولید و علوفه 100 رأس گاو شیری گاوداری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تأمین می شود.

نیکخواه اظهار داشت: تصمیمات ما در زمینه کاشت و برداشت در این مزرعه بر اساس نظرات کارشناسی اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی انجام می گیرد میزان برداشت محصول در این مزرعه، از میانگین استاندارد بیشتر و با کیفیت تر بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009120

وب گردی

وب گردی