اجرای برنامه بورس دکتری مشترک میان ایران و فرانسه

سفیر فرانسه در ایران گفت: دو کشور ایران و فرانسه به اجرای برنامه بورس دکتری مشترک ترددی با اعتبار مالی مشترک و توسعه برنامه جندی‌شاپور پرداخته‌اند که مختص حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فیلیپ تیه‌بو در همایش بین‌المللی دانشگاهی فرانسه زبان که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: مقامات ایرانی و فرانسوی، همکاری دانشگاهی علمی و پژوهشی را در بطن روابط دوجانبه خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: بر پایه تفاهم‌نامه همکاری در زمینه آموزش، پژوهش و فناوری که طی بازدید رئیس جمهوری ایران از فرانسه در سال 2016 به امضا رسید، پروژه‌های متعددی در سال‌های اخیر راه‌اندازی شد.

سفیر فرانسه در ایران افزود: دو کشور به اجرای برنامه بورس دکتری مشترک ترددی با اعتبار مالی مشترک و توسعه برنامه جندی‌شاپور پرداخته‌اند که مختص حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی است.

سفیر فرانسه در ایران تصریح کرد: در این راستا برنامه جندی‌شاپور پلاس نیز راه‌اندازی شد و دوره‌ای مشترک و برنامه‌های جابجایی دانشجویان و پژوهشگران توسعه یافت.

وی در ادامه گفت: میان فعالیت‌های متعددی که تاکنون صورت گرفته است، دیدارهای همکاری دانشگاهی ایران و فرانسه ابتدا در تهران در دسامبر 2016 و سپس در پاریس در ژوئن 2018 و همچنین تشکیل کمیته مشترک میان دو کشور جهت عمق بخشیدن و پویا کردن روابط علمی، فراهم شد.

تیه‌بو اضافه کرد: در این چارچوب برای اینکه آژانس دانشگاهی فرانسه زبان بتواند فعالیتش در ایران را توسعه دهد، فرانسه به حمایت همه‌جانبه آن آمد، به طوری که پس از ایران با 10 دانشگاه عضو شبکه جهانی آژان، دهمین جایگاه میان اعضای منطقه را به خود اختصاص داده است.

وی یادآورشد: این همایش با ایجاد روابط جدید میان مراکز برجسته فرانسه زبان در فرانسه و همچنین در لبنان یا سوئیس، راهگشای ابتکارات نوین برای رویارویی با چالش‌های معاصر در زمینه‌های گوناگون و یافتن پاسخی بر مسائل بنیادی بین رشته‌ای است.

سفیر فرانسه در ایران، در پایان گفت: سفارت فرانسه از اینکه در بطن این امر مبتکرانه قرار گرفت، خرسند است؛ فعالیتی که با مشارکت بسیار سازنده وزارت علوم ایران، دانشگاه تهران و آژانس دانشگاهی فرانسه زبان به ثمر نشست.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009124

وب گردی

وب گردی