یکی از مهم‌ترین چالش­‌های کشور انقلاب فناوری دیجیتال است

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: یکی از موضوعات جذاب و در عین حال یکی از مهم‌ترین چالش­‌های پیش روی کشور، بحث انقلاب صنعتی چهارم است؛ انقلابی که بر پایه فناوری دیجیتال استوار است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عباس زارعی هنزکی در همایش بین‌المللی دانشگاهی فرانسه زبان که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات جذاب و در عین حال یکی از مهم‌ترین چالش­‌های پیش روی کشور، بحث انقلاب صنعتی چهارم است؛ انقلابی که بر پایه فناوری دیجیتال استوار است و به لحاظ مقیاس و دامنه پیچیدگی بسیار متفاوت‌­تر از آن چیزی ا­ست که بشریت به واسطه انقلاب­‌های صنعتی پیشین تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب صنعتی چهارم از نگاه مکانیکی به دیجیتال حرکت می‌کند، افزود: در بحث دیجیتال، شبکه فناوری در دانشگاه شکل گرفته و بین تمام دانشگاه‌ها توسعه داشته است. ما باید بتوانیم همکاری خود را با دانشگاه‌های دنیا افزایش دهیم چرا که باعث پیشرفت کشور خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید در مسیر کسب‌و‌کار و به سمت ثروت در حرکت باشند، گفت: خوشبختانه دانشگاه تهران با برنامه‌ریزی‌هایی که داشته است، توانسته در مسیر کسب و کار حرکت کند و سعی کرده دانش دانشجویان را به ثروت تبدیل کند.

زارعی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری در ایران ارتباط دهنده دولت، دانشگاه و صنعت هستند، تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان قرار دارند و در اقتصاد دانش‌بنیان، تولید ملی و کاهش وابستگی اقتصادی به نفت دنبال می‌شود.

وی در ادامه گفت: ما باید با تولید علم به دنبال حل مشکلات باشیم. دانشجویان باید به دنبال کسب و کار باشند، به همین دلیل یکی از برنامه‌های ما تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه کارآفرین است. پارک‌های علم و فناوری به همین دلیل تأسیس شده است که می‌تواند در مسیر صنعت و توسعه کشور حرکت کند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: دانشگاه‌های نسل اول، دانشگاه‌های آموزش‌محور هستند که تا دهه اول انقلاب ادامه دارد و به ‌نام دانشگاه‌های آموزش ‌محور یا دانشگاه‌های آموزشی شناخته می‌شود؛ هدف آن، ارائه آموزش و صدور مدرک تحصیلی برای توسعه کشور بوده و فقط به تربیت نیرو‌های مجرب آموزش ‌دیده پرداخته که از محور‌های اصلی دانشگاه نسل اول بوده است.

زارعی بر ضرورت توجه به نقش استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت: استارت‌آپ‌ها می‌توانند در توسعه تکنولوژی‌های جدید که یادگیری الکترونیکی است، تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: توسعه قطب‌های علمی دانشگاه و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله برنامه‌های آتی ما به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009131

وب گردی

وب گردی