زیست‌بوم دانش‌بنیان صنعت حمل‌ونقل توسعه می‌یابد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دانشگاه آزاد اسلامی با هدف توسعه فناوری های راهبردی اولویت‌دار حوزه حمل و نقل و هوشمندسازی این صنعت پرکاربرد در کشور، تفاهم نامه همکاری امضا می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تفاهم نامه همکاری با موضوع ارتقای علوم بنیادین و هوشمند سازی صنعت حمل و نقل بین ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) منعقد می‌شود.

این تفاهم نامه با هدف «توسعه فناوری و زیست بوم دانش بنیان در حوزه صنعت حمل و نقل» و «تحقق اهداف برنامه توسعه دانش و تولید محصولات دانش بنیان» به امضای طرفین می رسد. همچنین از دیگر اهداف این تفاهم نامه می توان به مواردی چون «افزایش همکاری طرفین در پروژه های تحقیقاتی پیرامون اولویت ها، نیازمندی ها، بازار، مشتریان و ... در حوزه حمل و نقل پیشرفته» و «افزایش همکاری برای راه اندازی و شبکه‌سازی آزمایشگاه‌های حوزه حمل و نقل و ارائه خدمات آزمایشگاهی به پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان» اشاره کرد.

«همکاری در زمینه داوری و ارزیابی طرح ها و اختراعات، نظارت و بررسی نتایج پروژه های تحقیقاتی»، «برگزاری مشترک کنفرانس ها، رویدادها، همایش ها، نمایشگاه ها و نشست های علمی تخصصی در حوزه ماموریت ستاد در سطح ملی و بین المللی» و «هدایت، حمایت و پشتیبانی از ایده ها، طرح های فناورانه و کسب و کارهای نوین دانش بنیان» از جمله اهدافی است که باید پس از امضای این تفاهم نامه اجرایی شود.

بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این تفاهم نامه در صدد است تا ضمن حمایت هدفمند و هوشمندانه از توانمندی های داخلی و ایده های برتر در حوزه حمل و نقل، نیاز کشور را به موقع و با نگاه تخصصی و صرفه اقتصادی تامین کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009132

وب گردی

وب گردی