«اُپرای عاشورا» شهریورماه اجرا می‌شود/ آغاز دور جدید رپرتوآرهای عروسکی غریب‌پور

بهروز غریب‌پور، سرپرست گروه اُپرای عروسکی آران از آغاز اجراهای جدید خود پس از تعطیلات گروه در تابستان با اُپرای عاشورا مقارن با ایام محرم خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز،«بهروز غریب‌پور» سرپرست گروه اپرای عروسکی آران ، نویسنده و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: در حال حاضر گروه عروسکی آران تا شهریور ماه در تعطیلات هستند.

وی با اشاره به شروع رپرتوآرهای عروسکی آران از شهریور ماه گفت: کلید این اجراها با اُپرای عاشورا از سیزدهم شهریور ماه زده خواهد شد.

غریب‌پور درباره زمان اجرای هر یک از اپراها در این رپرتوآر گفت: تقویم اجرایی داخلی ما پیش بینی کننده زمان هر یک از کارها خواهد بود، ممکن است برخی کارها زمان بیشتر یا کمتری بنا به شرایط و مخاطب داشته باشند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه گروه اپرای عروسکی تنوع آثار و تلفیق در تقویم فرهنگی زیادی دارند، توضیح داد: مثلا ما برای ایام محرم و ماه رمضان می‌توانیم اُپرای عاشورا را اجرا کنیم یا برای مناسبت‌هایی چون سالروز شعرای بزرگی چون مولوی، سعدی، حافظ، عطار و فردوسی اجراهایی داریم.

غریب‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا برای اجرای اُپرای عاشورا نسبت به دوره اول تغییراتی هم خواهند داد، توضیح داد: آخرین اجرایی که در عاشورا داشتیم در شهر بابل به دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر مازندران صورت گرفت بنابراین ما فراخور تغییرات جغرافیایی ، تغییراتی در صحنه نیز به لحاظ دکور خواهیم داد، البته تغییری در روند موسیقی نخواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: امسال پس از سال‌ها از اولین اُپرای حافظ که توسط امیر پورخلجیآهنگسازی و علیرضا قربانی نیز نقش حافظ داشت، رونمایی می‌کنیم. خوشبختانه برای اپرای حافظ دو نقش حافظ داریم و امیدواریم این روند برای سایر اپراها نیز وجود داشته باشد.

وی دراین باره که آیا تغییری در نرخ بلیت اُپراهای عروسکی داده خواهد شد، گفت: من موافق افزایش قیمت‌ها نیستم البته پیشنهاداتی با توجه به شرایط افزایش هزینه‌ها و درصد کسر درآمدی داشتیم، ممکن است تغییراتی بدهیم اما تا جایی که بتوانم سعی‌ام بر این است که تغییری در بهای بلیت ندهم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1009147

وب گردی

وب گردی