ضرورت تولید بذر در دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه کشاورزی کشور

ضرورت تولید بذر و ورود دانشگاه آزاد اسلامی برای حل مسائل بخش کشاورزی در دومین جلسه طرح ملی بذر مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد ورامین، دومین جلسه کمیته طرح ملی بذر صبح امروز با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا برگزار و بر اهمیت و ضرورت تولید بذر و ورود دانشگاه برای حل مسائل این بخش از حوزه کشاورزی تأکید شد.

روش‌های ارزش‌گذاری و داوری طرح‌های دانش‌بنیان مربوط به بذر، گزارش برنامه عملکرد دوسالانه، گزارشی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در حوزه ۱۱ رقم بذر گواهی‌شده و ۶ رقم بذر در شرف گواهی از موضوعات مطرح شده در این کمیته بود.

در این نشست مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی در راستای ارزیابی ارقام فلفل و گوجه با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشته و از ظرفیت‌های مناسب واحد ورامین-پیشوا به منظور تولید بذر به‌ویژه در مورد ارقام ملون و طالبی استفاده شود.

اعضای کمیته طرح ملی بذر تأکید کردند که مدل شرکت دانش‌بنیان نگین بذر می‌تواند پس از ارزیابی و ارزش‌گذاری تبدیل به مدل کشوری در این حوزه شود.

بحث و تبادل نظر درباره توسعه تحقیق گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و هم‌افزایی برای بهره‌مندی از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و زیرساختی مورد نیاز واحدهای دانشگاهی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری، مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه مرکزی و رئیس شتاب‌دهنده حوزه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، مجریان طرح بازمهندسی کشاورزی، مدیران کل وزارت جهاد کشاورزی و مجریان طرح‌های بذر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009172

وب گردی

وب گردی