سرمایه گذاران هوش مصنوعی چه کسانی هستند؟

هوش مصنوعی در بسیاری از جنبه های زندگی نفوذ کرده است و در این بین شرکت های زیادی در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند که حضور استارت آپ ها در این میدان پر رنگتر است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، علم هوش مصنوعی در تمامی زمینه های زندگی افراد ورود کرده است و این که نگرانی هایی در مورد پیشرفت آن در آینده وجود دارد، توانسته برای جنبه هایی از زندگی بشر پیشرفت و راحتی را به همراه آورد.

انتظار می رود بین سال های 2018 و 2019، بازار هوش مصنوعی 154 درصد رشد یابد. در حالی که مقداری از این رشد مربوط به شرکت آمازون می شود که منابع زیادی را در این زمینه قرار داده است اما بیشترین رشد مربوط به استارت‌آپ ها می شود.

بر اساس گزارش index.co، پیشتازان مشخصی در زمینه سرمایه گذاری در هوش مصنوعی وجود دارند.

در این راستا «Intel Capital» در 51 سرمایه گذاری در مورد هوش مصنوعی شرکت کرده است درحالی که 500 استارت آپ بر 45 سرمایه گذاری در این زمینه تاثیر داشته اند.
از دیگر شرکت های سرمایه گذاری قابل توجه«Y Combinator» است که از 32 شرکت مبتنی بر AI حمایت کرده است. این شرکت ها بر روی نرم افزارهایی که با پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشین، تشخیص گفتار و یادگیری عمیق، مربوط هستند کار می کنند.

پیش از این نیز نتایج تحقیقات یک شرکت آلمانی در زمینه کمپانی‌هایی که بیشترین اختراعات را در زمینه هوش مصنوعی دارند، نشان داد که مایکروسافت، آی بی ام و سامسونگ به ترتیب در رتبه اول تا سوم این نمودار قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009176

وب گردی

وب گردی