قاضی مغربی: قوانین موجود در حمایت از نخبگان  دانشگاه آزاد اسلامی گره‌گشا نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهر ری گفت: برای حمایت از نخبگان دانشگاهی تابع سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و در چارچوب قوانین از نخبگان حمایت می کنیم؛ ولی این قوانین باید بازنگری شود.

سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهر ری، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: متاسفانه آیین‌نامه‌های پیچ در پیچ دانشگاه، مکانیزم سنگین داوری و مجوزهای متفاوت باعث شده که کمتر شاهد حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در واحد دانشگاهی باشیم.

وی با تاکید براین‌که آیین‌نامه‌های اجرایی باید اصلاح و بازنگری شوند، افزود: تا زمانی که مشکلات تاسیس شرکت دانش‌بنیان، تولید محصول و دانش فنی برطرف نشود؛ وضعیت دانشگاه آزاد در تاسیس شرکت‌های دانش بنیان بهتر از این نخواهد بود.

قاضی مغربی تصریح کرد: مسئولان و روسای دانشگاه آزاد اسلامی باید از فرایند شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌های دولتی الگو بگیرند تا راه‌های موفقیت آنها را در دانشگاه آزاد اسلامی پیاده کنند. ما نمی خواهیم دانش و الگویی را از غرب وارد کنیم؛ چرا که هم اکنون در دانشگاه‌های کشورمان از جمله دانشگاه‌ تهران و شریف صدها شرکت دانش بنیان فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهر ری افزود: ما باید خودمان را با دانش و تکنولوژی روز وفق دهیم تا بتوانیم مشکلات موجود صنعت، اجتماع و دانشگاه را برطرف سازیم؛ چرا که صنعت و اجتماع حاضرند برای این قضیه هزینه کنند. به عنوان مثال ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار واگن به صورت کامل بازسازی و تحویل رجا دادیم. در این صورت است که اعتماد بین صنعت و دانشگاه شکل می‌گیرد.

قاضی مغربی با اشاره به این‌که دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهر ری قطب شبکه های حمل و نقل و ارتباطات است، گفت: این واحد دانشگاه ارتباطات گسترده‌ای با راه آهن و وزارت راه و شهرسازی دارد تا جایی‌که امسال چندین پروژه دیگر مثل واگن را استارت خواهیم زد.

وی خاطر نشان کرد : برای حمایت از نخبگان دانشگاهی تابع سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و در چارچوب دانشگاه آزاد از نخبگان حمایت می کنیم؛ ولی این قوانین باید بازنگری شوند چرا که قوانین موجود گره‌گشا نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009188

وب گردی

وب گردی