هدیه اگر مستمر و تبعیضانه باشد مشکل دارد/ تشریفاتی در اجلاس وجود نداشت

اعطای هدیه مادی به روسای واحدهای دانشگاهی در اجلاس روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، باتوجه به گذشت چندین سال از خدمت آن‌ها اقدامی اشتباه نبود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیست و دوم و 23 خرداد ماه اجلاس سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد که در پایان این مراسم به رؤسای واحدهای دانشگاه سکه‌ای به عنوان هدیه‌ اعطا شد.

خبرنگار ایسکانیوز درباره این هدایا با برخی از روسای واحدهای استان تهران به گفت‌وگو پرداخته است.

هدیه اگر مستمر و تبعیضانه باشد مشکل دارد

سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره)، در این خصوص، اظهار کرد: ابتدا باید برآورد و کارکرد هزینه‌ها را بررسی کرده و ببینیم هزینه‌های انجام شده صرف چه اموری خواهد شد؛ اگر هزینه‌های این اجلاس به ساخت هزار و 200 واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده که دانشگاه آزاد اسلامی آن را تقبل کرده است منجر شود، ارزشمندخواهد بود. باید کارکردها هزینه ها را بررسی کنیم و ببینیم نتیجه آن چیست.

وی تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از هزینه‌هایی که در کشور می‌شود اسراف است؛ اما حق مدیریت که به یک رئیس واحد در دانشگاه آزاد اسلامی داده می‌شود حدود 2 میلیون تومان است و این مبلغ برای من که 29 سال سابقه کار دارم بسیار اندک است.

قاضی مغربی با اشاره به هدایای داده شده به روسای واحدها در مراسم سی‌وهفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه گفت: این‌که هر چند سال یک بار چنین اجلاسی برگزار شود و روسای دانشگاه مبلغی را به عنوان هدیه دریافت کنند اشکالی ندارد اما اگر این موضوع، استمراری و تبعیضانه باشد دارای اشکال است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) عنوان کرد: فرآیند تقدیر و تشکر از افراد امکان دارد با اعطای یک لوح یا یک بسته مادی باشد؛ اما وقتی یک مدیر به صورت مکرر حقوق‌های نجومی دریافت می‌کند، اسراف صورت می‌گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: اعطای هدیه مادی به رؤسای واحدهای دانشگاهی در اجلاس تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، باتوجه به گذشت چندین سال از خدمت آن ها اقدامی اشتباه نبود.

رؤسای واحدها درامدهای خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی کسب کرده‌اند

پروین داداندیش رئیس واحد تهران غرب نیز با اشاره به انتقادات مطرح شده پیرامون هزینه‌های گزاف و بی‌نتیجه‌ بودن اجلاس‌ها گفت: به اعتقاد من، برای سازمانی با بدنه گسترده در کل کشور، ضرورت دارد حداقل یک بار در سال گردهمایی‌هایی مانند اجلاس 2 روزه روسای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.

وی ادامه داد: این نشست‌ها نه تنها بی فایده نیست، بلکه منجر به حمایت از روسای واحد‌ها خواهد شد، روسای واحدها در مراسم‌های این چنینی با مسئولان رو‌ در رو می‌شوند، انرژی کسب می‌کنند و انگیزه می‌گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب در مورد هدیه‌های اهدا شده به روسای واحد‌ها گفت: تمامی افراد از روسای واحد‌ها هستند، اکثر این افراد توانسته‌اند درآمدهای بسیار خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی کسب کنند و در دوسال گذشته نیز هیچ عیدی و پاداشی دریافت نکرده بودند.

تجملات ویژه‌ای در تشریفات اجلاس وجود نداشت

حسن شهرکی پور رئیس دانشگاه آزاد واحد رودهن نیز در همین خصوص گفت: در اجلاس‌هایی که سازمان یا موسسات به‌ویژه بخش‌های دولتی برگزار می‌کنند می‌توان دید که معمولاً در این اجلاس‌ها به مدیران، کارکنان و همکاران این بخش به‌خصوص در زمان سالگرد تاسیس امتیازات زیادی می‌دهند.

وی ادامه داد: بنده تجربیات زیادی در بخش‌های اداری و سازمان‌های دولتی داشته‌ام، اما در واقع آن امتیازاتی که این سازمان‌ها ارائه می‌کنند قابل مقایسه با ارگا‌ن‌های مختلف نیست.

رئیس دانشگاه آزاد واحد رودهن اضافه کرد: به هرحال کار آموزش سخت و پیچیده است و لذا من در این مدت دو روز که در اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد حضور داشتم تجملات ویژه‌ای در تشریفات نهار و حتی میان وعده مشاهده نکردم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009196

وب گردی

وب گردی