لیزینگ محصولات دانش‌بنیان اجرا می‌شود

طرح «لیزینگ محصولات دانش‌بنیان و فناور» با همکاری شبکه فن بازار ملی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شبکه فن بازار ملی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف کمک به توسعه بازار محصولات فناورانه و دانش بنیان، طرح «لیزینگ محصولات دانش بنیان و فناور» را اجرایی می‌کنند. این طرح به شرکت‌های فناور و دانش بنیان کمک می‌کند تا محصولات خود را با شرایط ویژه‌ای به شرکت‌های خریدار، ارائه کنند.

از این پس شرکت‌های فناور مورد تأیید شبکه فن‌بازار ملی ایران می‌توانند از خدمات لیزینگ صندوق‌های پژوهش فناوری استفاده کنند.

در این طرح که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و تعامل با صندوق‌های پژوهش فناوری اجرایی می‌شود، تسهیلات قابل توجهی به شرکت‌های خریدار محصولات دانش‌بنیان و فناور اعطا می‌شود. صندوق نوآوری و شکوفایی با تکیه بر توان مالی و ارزیابی صندوق‌های پژوهش فناوری، با تخصیص خط اعتباری لازم، مسئولیت ارزیابی و اعطای تسهیلات تا سقف ۵ میلیارد ریال را به صندوق‌های پژوهش فناوری واگذار کرده است.
در قالب این طرح، شرکت‌های فناور و دانش بنیان مورد تایید شبکه فن‌بازار ملی ایران می‌توانند از خدمات لیزینگ صندوق‌های نوآوری و شکوفایی استفاده کنند. در جدول ذیل جزئیات طرح «لیزینگ محصولات دانش‌بنیان و فناور» معرفی شده است.

*شرایط استفاده از تسهیلات لیزینگ
طرح‌ها و محصولات دانش‌بنیان برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید دارای شرایطی باشند؛ از جمله اینکه محصول باید فناور باشد و این می‌تواند مشمول تمامی کالا‌ها شامل سرمایه‌ای، سفارشی، واسطه‌ای و مصرفی شود. کالا‌های مصرفی با رعایت نظارت بر مصرف و خریداران واسطه‌ای به شرط رصد توزیع کالا در بازار، شامل طرح قرار می‌گیرند. همچنین نرم افزار‌های تخصصی، مورد حمایت تسهیلات لیزینگ قرار می‌گیرند و نرم افزار‌های عمومی شامل این تسهیلات نمی‌شوند.
علاوه بر این، شرکت‌های فروشنده نیز برای استفاده از این طرح باید دارای مجوز فناور از شبکه ملی فن بازار ایران یا عضو پارک فناوری پردیس باشند، ظرفیت تولید با وجود قرارداد‌های جاری و آتی را داشته باشند و از انجام دادن به موقع و مناسب تعهدات در قرارداد‌های فروش، اطمینان داشته باشند (گارانتی محصول). همچنین لازم است شرکت‌های فروشنده، در صورت نیاز، امکان ارائه تضمین بابت حسن انجام تعهدات را نیز داشته باشند. در نهایت، استعلام از ورشکسته نبودن شرکت لازم است صورت گیرد که این استعلام صرفاً از سامانه استعلام‌سنجی بانک مرکزی انجام می‌شود.
شرکت‌های خریدار نیز برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید دارای شرایطی باشند. از جمله شرایط این است که دارای شخصیت حقوقی خصوصی یا تعاونی (شرکت یا موسسه غیر دولتی و غیر عمومی) یا دارای شخصیت حقیقی با صلاحیت تائید شده در یکی از نظام‌های قانون (پزشکی، مهندسی، صنفی) و یا مراجع رسمی کشور (جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی) باشند. همچنین امکان ارائه تضمین‌ها و چک بازپرداخت اقساط را با توجه به ارزیابی توانمندی مالی و اعتباری داشته باشند. خریدار لازم است، حداقل در شمول یکی از اشخاص نصب کننده، اجرا کننده، پیمانکار (مطابق قراردادی مشخص با کارفرما در موضوع محصول دانش بنیان و فناور)، بهره‌بردار، مصرف کننده نهایی و صادر کننده قرار گیرد. در نهایت، خریدار به هیچ عنوان نمی‌تواند دولتی یا از نهاد‌های عمومی باشد.
شرکت‌های واجد شرایط و خریداران محصولات برای ثبت نام باید فرم‌های مربوطه را پس از تکمیل، به همراه مستندات لازم به صندوق الکترونیکی به نشانی Leasing@techmart.ir ارسال کنند.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی شبکه فن بازار ملی ایران به نشانی www.techmart.ir مراجعه کنند و یا با شماره تماس‌های اعلام شده در این سایت تماس بگیرند.
شبکه فن‌بازار ملی ایران به‌عنوان تنها مرجع اطلاعات فناوری کشور، تحت نظارت پارک فناوری پردیس و با هدف رفع نیاز‌های اطلاعاتی افرادی که با مقوله تجاری‌سازی دانش فنی و مبادله آن سروکار دارند و نیز کمک به رفع مشکلات تجاری‌سازی نوآوری‌ها تأسیس شده است. بر اساس مسئولیت‌های محوله، پارک فناوری پردیس از طریق ساختار شبکه فن بازار ملی ایران، مسئولیت ساماندهی فن‌بازار‌های عمومی کشور و ایجاد فن‌بازار‌های تخصصی در حوزه‌های مهم و اولویت‌دار کشور را برعهده دارد.

کد خبر: 1009218

وب گردی

وب گردی