تربیت کارشناسان درحوزه های علوم شناختی  با هدف ارتقای این دانش

آشنایی دانشجویان رشته های مختلف با حوزه علوم شناختی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا این اقدام باعث پیشرفت سریع این حوزه نوپا در کشور می‌شود. در این راستا ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی اقدام به برگزاری نشست‌های علمی در دانشگاه‌های مختلف کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در سالن «اندیشه» دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان امروز دانشجویان و اساتید از رشته های مختلف گرد هم جمع شدند. این افراد علاقمند آمدهاند تا با حوزه ای نوپا و استراتژیک آشنا شوند. این دانشگاه میزبان برگزاری نشستی علمی در حوزه علوم و فناوری های شناختی با عنوان «آشنایی با علوم و فناوری های شناختی و زمینه های کاربرد آن» است.

گسترش دانش شناختی و توانمند سازی دانشجویان رشته های مختلف برای بهره گیری از ابزارها و فناوری های شناختی هدف از برگزاری این نشست است که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

ستاد به عنوان نهادی علمی و حمایتی در چارچوب اهداف خود، آموزش نیروی انسانی توانمند ، ایجاد زیر ساخت ها و فرآیندهای لازم برای فعالیت های ترویجی و اثر بخش را در سرلوحه اقدامات خود قرار داده است تا همراه با موفقیت های علمی در حوزه های دیگر، دستاوردهای مهمی در حوزه علوم و فناوری های شناختی نصیب کشور شود.

محمد حسین مقامی عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی و یکی از اعضای ستاد در این نشست علمی که با حضور جمع زیادی از دانشجویان و اساتید رشته های مختلف برگزار شد، با تشریح وظایف و ماموریت های این ستاد برای پیشبرد دانش علوم و فناوری های شناختی گفت: هدف از برپایی چنین نشست های علمی و آموزشی در راستای تمرکز بر تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص، ایجاد فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده برای دانشجویان ،تربیت کارشناسان درحوزه های علوم شناختی و با هدف ترویج وارتقای دانش علوم شناختی صورت می گیرد.

وی همچنین بیان کرد: درحال حاضرهمکاری گسترده ای میان مراکز دانشگاهی و پزشکی تحقیقات علمی و ستاد توسعه علوم شناختی برای بهره گیری از امکانات و پتانسیل ها درحال انجام است .

مقامی با اشاره به موفقیت های علمی و فنی در زمینه اجرای طرح های مطالعات پژوهشی خاطر نشان کرد: با تلاش محققان و اساتید ده ها طرح تحقیقاتی با کاربردهای متفاوت درحوزه های روانشناسی، مهندسی و آموزش و پرورش در مراکز دانشگاهی و تخصصی به اجرا در آمده است.

همچنین مسعود خداوردی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان نیز ابراز کرد: با ایجاد یک کارگروه در این مرکز علمی - آموزشی ، همکاری ها با ستاد توسعه علوم شناختی برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی با ترغیب و تشویق دانشجویان و اساتید برای فعالیت درحوزه های دانش علوم شناختی و اجرای طرح های مطالعات پژوهشی افزایش خواهد یافت . دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با دارا بودن رشته مرتبط با علوم شناختی، از ظرفیت و امکانات لازم برای بسط و گسترش دانش علوم شناختی برخوردار است و می تواند به عنوان یک مرکز شناختی در سطح استان گلستان فعالیت کند.

کد خبر: 1009238

وب گردی

وب گردی